اخبارایران

وکیل حمید بقایی می‌گوید درخواست موکلش برای اعاده دادرسی رد شده است

 

وکیل مدافع حمید بقایی، معاون رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و می‌گوید: درخواست موکلش برای رسیدگی دوباره به پرونده اش، در دیوان‌عالی ایران رد شده، اما او با استناد به دلایل جدید، دوباره درخواست اعاده دادرسی می‌کند.

مهران عبدالله‌پور، وکیل حمید بقایی به خبرگزاری ایرنا گفته: دادیارِ دیوان‌عالی در دو مورد پرونده ارزهای سپاه و دانشگاه ایرانیان، موکلش را مجرم ندانسته است، با این‌همه در دادگاه با استناد به اینکه دیوان‌عالی کشور، به پرونده‌ها، ورود شکلی نمی‌کند، تقاضای اعاده دادرسی موکلش رد شده است.

بر اساس اعلام دادستانی تهران، حمید بقایی معاون آقای احمدی نژاد، رییس‌جمهوری سابق ایرا به اختلاس سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو، و ۵۹۰ هزار دلار از پول‌هایی متهم شده که، نیروی قدس سپاه پاسداران به او تحویل داده بود. آقای بقایی این اتهام‌ها را رد کرده است.

در پی این اتهام، حمید بقایی به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است. او ۲۲ اسفند ۹۶ بازداشت شد و به ‌گفته نزدیکانش در زندان اعتصاب غذا کرد. معاون رییس‌جمهوری سابق بعد از یک‌هفته مرخصی در روز ۱۹ خرداد به زندان اوین بازگشت. او پیش از بازگشت به زندان با انتشار عکس‌هایی عریان از نیم‌تنه خود که نشان‌دهنده کاهش شدید وزنش بود، اظهارنظرهای مقام‌های قضایی را درباره مناسب بودن وضعیت جسمی‌اش به چالش گرفت.

دکمه بازگشت به بالا