اخبارایران

تلاش نظام برای کنترل شهروندان معترض از نصب دوربین روی لباس و عینک مأموران تا استفاده از اراذل و اوباش

همزمان با افزایش اعتراضات در کشور، ناجا ودیگر نهادهای نظامی وامنیتی ایران برای کنترل بیشتر شهروندان ، لباس های خود را به دوربین مجهز کرده اند.

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، این دوربین ها روی لباس و عینک مأموران نهادهای نظامی نصب شده است .

براساس این گزارش، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا صبح امروز( یکشنبه ) اذعان کرده که دوربین‌های البسه روی لباس ۵۰۰۰ نفر از ماموران نصب شده وقرار است که تا پایان امسال تعداد این دوربین‌ها به ۱۸ هزار دستگاه برسد.

شرفی با ادعای اینکه این دوربین‌ها در شیوه ماموریت پرسنل و رفتارشان و همچنین اثبات جرایم برخی از مجرمان به پلیس و محاکم قضایی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان در طول دو ساعت گشت هر تیم، این دوربین‌ها نباید خاموش شود و ما به هیچ وجه خاموشی دوربین را نمی‌پذیریم. تنها به مدت یک دقیقه ممکن است این دوربین‌ها خاموش شود آن هم به دلیل اینکه احتمال خاموش شدن دوربین به دلیل اتمام باطری وجود دارد و ماموران موظفند که ظرف یک دقیقه باطری یدک را جایگزین کنند.

این گفته ها در حالیست که کشور درماه های اخیر شاهد اعتراضات گسترده بوده ومقامات امنیتی در تلاش هستند که با استفاده از هر شیوه ای این اعتراضات را مهار کنند.

به تازگی روزنامه کیهان لندن فاش ساخته نظام تهران برای سرکوب اعتراضات به جذب اراذل و اوباشِ  مواجب‎بگیر روی آورده است .

در همین ارتباط ،کیهان لندن به نقل از یک منبع آگاه می نویسد پس از اعتراضات اخیر در بازار تهران و پیش‎بینی به راه افتادن مجدد موج‌ اعتراض‎ها و نارضایتی‎ها، پلیس مجبور به جذب افراد «مواجب بگیر» برای یگان‌های ضدشورش شده و به سراغ اوباش سابقه‎دار رفته است.

بر همین اساس در روزهای گذشته نیروی انتظامی در طبقه زیرین مصلای بزرگ تهران واقع در عباس آباد اقدام به برپایی یک اردوی چند روزه با حضور گروهی از سابقه‌داران و بزهکاران تهران کرده که در بین ‌آنها عده‎ای از افراد شرور و مجرمان و محکومان سابقه‌دار از جمله توزیع‌کنندگان مواد مخدر هم حضور دارند.

کیهان لندن در فرازی دیگر از گزارشش می نویسد همچنین نیروی انتظامی اقدام به جذب «خبرچین» از بین این افراد کرده و آنها را روزانه به محل‎های پر رفت و آمد شهر از جمله میادین مرکزی و بازار تهران اعزام می‎کند. تعدادی از این افراد ماموران پیمانکار مبارزه با سد معبر شهرداری تهران هستند که بساط دستفروش‌ها را جمع می‌کنند.

افشای این خبر دررابطه با درگیری‎های اخیر میان لات‌ها و گولاخ‌های پایتخت است که پس از قتل وحید مرادی یکی از لات‌های سابقه‎دار تهران در زندان، حالا یکدیگر را تهدید می‎کنند و سوابق همدیگر را لو می‎دهند.

چند سال پیش نیز فاش شده بود که حسین همدانی فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران که اواسط مهرماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه کشته شد ، در جریان سرکوب تظاهرات سال ۸۸  ( جنبش سبز) از اراذل و اوباشِ  استفاده کرده بود. حسین همدانی یکی از فرماندهان میدانی سرکوب تظاهرات سال ۸۸ بود.

در سال ۱۳۹۴ ،  یک روز پس از کشته شدن حسین همدانی، فرمانده بلندپایه سپاه پاسداران در سوریه، رسانه‌های حکومتی ایران، مصاحبه‌ای کمتر دیده‌شده از او را بازنشر داده‌اند که در آن می‌گوید در جریان اعتراضات خیابانی سال ۱۳۸۸، در مقام فرمانده سپاه تهران، ۵ هزار نفر از “اراذل و اوباش” را شناسایی کرده و در قالب سه گردان، برای مقابله با معترضان به کار گرفته است.

همدانی  در جریان جنگ سوریه و عراق نیز، تعداد زیادی از اوباشان مذکور را تحت عنوان «مدافعان حرم» به مناطق جنگی فرستاد. «هانی کُرده» یکی از اوباش سابقه‌دار است که سابقه اعزام به سوریه دارد .

دکمه بازگشت به بالا