اخبارایران

تأیید خبر قتل مریم فرجی ازسوی وکیلش

وکیل مریم فرجی، فعال مدنی که حدود ۱۰ روز پیش ناپدید شده بود، در گفتگویی با رادیو فردا اظهار داشته: بنابر شواهدی که خانواده فرجی تایید کرده، جسد پیداشده متعلق به خانم فرجی‌ست و یک نفر هم به عنوان مظنون به قتل او بازداشت شده است.

محمدحسین آقاسی، وکیل خانم فرجی، شامگاه شنبه ۲۳ تیر به رادیو فردا گفت که خانواده فرجی از طریق «علائمی که در گردن و دندان‌های متوفا بوده» جسد را شناسایی کرده‌اند.

بنابر همین گزارش، آزمایش دی.ان.ای صورت نگرفته اما علائم مشاهده‌شده «منطبق بوده با آنچه پزشکی قانونی کشف کرده بود».

آقای آقاسی در این گفتگو با اشاره به قوانین ایران و همچنین درخواست مأموران اداره آگاهی از او برای عدم صحبت درباره جزئیات، گفت: قادر نیست جزئیات بیشتری در این باره مطرح کند و تنها می‌تواند بگوید که «یک نفر به عنوان مظنون دستگیر شده و از او تحقیقاتی صورت گرفته اما تا به حال اقرار به ارتکاب قتل نکرده است».

مریم فرجی، ۳۳ ساله، دانشجوی ارشد مدیریت بین‌الملل و مدیر مالی یک شرکت در شهریار استان تهران، بود که در ۱۲ دی سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در ایران بازداشت و به مدت ۱۰ روز در بند ۲۰۹ اوین زندانی بود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، او را به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده بود. خانم فرجی با قرار وثیقه آزاد شده و درانتظار حکم دادگاه تجدید نظر بود   که، چند روز پیش، وکیل او، محمدحسین آقاسی، در چند پیام توییتری، با اشاره به ناپدید شدن موکلش، از احتمال قتل او خبر داد.

 

دکمه بازگشت به بالا