ایران

نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر به بیمارستان منتقل شد

همسر نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر، اعلام کرد که این فعال حقوق بشر در پی درد شدید کلیه و ناراحتی کیسه صفرا سرانجام با «تأخیری چند ساعته» به بیمارستان منتقل شد.
تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی؛ پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که نرگس محمدی از شامگاه جمعه «با درد شدید ناشی از سنگ کلیه و مشکل کیسه صفرا» مواجه شده اما با وجودی که به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد، با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شده است.
پس از آن تقی رحمانی، با اشاره به بی‌توجهی مسئولان زندان برای انتقال زندانیان سیاسی به بیمارستان گفت: با اینکه انتقال زندانی به بیمارستان در حکم «پیروزی بزرگ» درآمده اما «مداوای زندانی در فضایی بدون استرس و اختیار دادن به پزشک که مداوا را پیش ببرد تبدیل به هفت‌خان رستم شده است».
نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل ۱۶ سال زندان محکوم شده است.
این فعال مدنی زندانی، سال گذشته؛ برنده «جایزه ساخاروف» انجمن فیزیک آمریکا شد و مدت‌ها در سلول انفرادی به سر برد و در زندان به بیماری‌های «آمبولی ریه» و «فلج عضلانی» مبتلا شد.
علی و کیانا، دو فرزند خردسال نرگس محمدی و تقی رحمانی، همراه با پدرشان در پاریس زندگی می‌کنند و وی از خرداد ۹۴ با فرزندانش ملاقات نکرده است.
عفو بین‌الملل حبس نرگس محمدی را «بی‌عدالتی آشکار» و «نمایانگر عزم مقام‌های نظام تهران برای سرکوب فعالان حقوق بشر» توصیف کرده است.

دکمه بازگشت به بالا