ایران

دادستان تهران، دانشجویان بازداشتی دی‌ماه را با «جریان‌های خارج» مرتبط دانست

در واکنش به اعتراض به حکم سنگین دانشجویان بازداشتی دی‌ماه، دادستان تهران، این دانشجویان را به «جریان‌های سیاسی خارج» از کشور مرتبط دانست.
دولت آبادی، همچنین ادعا کرد که اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ «تظاهرات نبود، بلکه آشوب و اغتشاش بود»، که «مجازات بسیار سنگینی هم دارد».
به‌ادعای این مقام قوه قضائیه، دلیل صدور حکم سنگین برای بعضی از این دانشجویان، ارتباط آنها با «گروه‌های خاص» خارج از کشور بوده است.
البته این مقام قوه قضائیه، به نام و نشان این گروه ها و نوع ارتباط احتمالی دانشجویان با آنها اشاره نکرد.
این نخستین بار است که چنین اتهامی برای دانشجویانی مطرح می‌شود که در جریان اعتراضات گسترده دی‌ماه سال ۹۶ بازداشت شده و در دادگاه به احکام «سنگین» تا هشت سال زندان هم محکوم شدند.
در دی‌ماه گذشته همزمان با اعتراض‌های سراسری در ایران، بیش از یکصد دانشجو عمدتا در تهران بازداشت شدند و کمتر از دو ماه بعد محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، خبر داد که برای پنجاه تن از این دانشجویان پرونده قضایی تشکیل شده است.
پس از انتشار گزارش‌هایی از صدور احکام سنگین برای عده‌ای از این دانشجویان، از جمله هشت سال حبس برای علی مظفری، دانشجوی دانشگاه تهران، دانشجویان چند دانشگاه در این شهر دست به اعتراض زده و حتی از شرکت در امتحانات آخر سال نیز سر باز زدند

دکمه بازگشت به بالا