اخبارایران

چرخش مواضع مراجع تقلید باپول های آمریکایی!

“محمدنوری زاد”، فیلمساز سرشناس و معارض ایرانی مقیم تهران معتقد است که مراجع تقلید با گرفتن پول های آمریکایی ، مواضع دینی وسیاسی خود را یک شبه عوض می کنند .

گفته های این  فیلمساز سرشناس در حالیست که اسناد معتبر نیز نشان می دهد تاکنون ، چندین روحانی پرنفوذ وسرشناس ایرانی از آمریکا رشوه گرفته اند وبه نفع منافع آمریکایی ها عمل کرده اند .

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، آقای نوری زاد  در یادداشتی که شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ منتشر کرده ، با اشاره به اینکه آیت الله ها و مراجع تقلید فتوا داده اند: حمایت از دولت روحانی از نماز و روزه واجب تر است، تاکید می کند با اطمینان و سند و مدرک می گویم: اگر آمریکا، بساط و لقمه ی این جماعت را تضمین کند، همین آیت الله ها فتوا می دهند: واژگونی دولت روحانی که هیچ، واژگونی بساط سیدعلی خامنه ای از نماز و روزه و نان شب واجب تر است.

این فیلمساز سرشناس شاهدی بر مدعای خود می آورد ومی نویسد : سندش را رو کنم؟ سندش، چمدان های دلاری ست که آمریکایی ها برای آیت الله کاشانی فرستادند و او فی آلفور فتوا داد: واژگونی دولت مصدق از نماز و روزه واجب تر است! و خود نیز به فتوای خود عمل کرد!

این گفته ها در حالیست که سال ۱۳۹۶(۲۰۱۷ میلادی )  اسنادی منتشر شد که نشان می داد علاوه بر آیت الله خمینی، حدود ربع قرن پیش از او، ابوالقاسم کاشانی- یکی از پرنفوذترین روحانیان تاریخ معاصر ایران – با آمریکایی‌ها تماس‌های محرمانه داشته  است .

مفاد تعدادی از این اسناد  را دولت آمریکا سال ۱۳۹۶(۲۰۱۷ میلادی )    با انتشار مجموعه اسناد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از حالت طبقه بندی فوق‌سری خارج کرد.

بنا بر اسناد، سیا از حدود دو سال و نیم قبل از کودتا، کاشانی را به عنوان یک «هدف اطلاعاتی» در تیررس خود داشته تا «ائتلاف نامقدس گروه مصدق و آیت الله کاشانی» را بر هم بزند.

در یک گزارش سفارت مورخ ۲۸ مرداد ۱۳۳۰ (مطابق ۲۰ اوت ۱۹۵۱) مقامات آمریکایی در تهران به واشنگتن گفتند که کاشانی فرصت‌طلب است و احتمال دارد رشوه قبول کند چرا که در گذشته «حداقل یک مرتبه با سفارت آمریکا در اینجا برای دریافت کمک مالی تماس گرفته است تا از قرار معلوم در برابر آن، از سیاست های آمریکا حمایت کند».

این گزارش در حالیست که در  سال (   ۱۳۸۹  /۲۰۱۰ )گزارش هایی از رشوه گرفتن علی سیستانی ، مرجع تقلید شیعیان عراق که اصالت ایرانی دارد، نیز منتشر شده بود .

«دونالد رامسفلد»، وزير دفاع دولت «بوش» پسر در يادداشتي فاش ساخته بود: ايالات متحده آمريكا در بهار ۲۰۰۳به «آيت الله سيستاني» دویست ميليون دلار اهدا كرده تا عراق را به آمريكا تحويل داده و به مردم دستور دهد به سربازان آمريكايي حمله نكنند.

“رامسفلد” در اين يادداشت ، از همكاري «محمد رضا»، فرزند ارشد آیت الله «سیستانی» و يك ژنرال بازنشسته نيروي دريايي ارتش آمريكا به نام «سايمون يولاندي» برای میانجیگری در انتقال پيام هاي بوش و آيت الله نام برده و می گوید آنها در کاخ «رضوانیه» متعلق به «صدام با هم دیدار کرده و زمینه دیدار مقامات آمریکایی با آیت الله «سیستانی» در نجف را فراهم ساخته اند!

«رامسفلد» درباره  ديدار با آيت الله «سيستاني» مي نويسد: به محله سكونت آيت الله كه وارد شدم، از فضاي آنجا بوي بدي استشمام مي شد كه ناچار شدم دستمالي را روي بيني خود بگيرم.

 

دکمه بازگشت به بالا