اخبارایران

فاطمه هاشمی مجددا از بحث کشته شدن احتمالی پدرش می گوید: پازل های مبهم زیادی وجود دارد

فاطمه هاشمی رفسنجانی ، دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران معتقد است ابهامات زیادی در خصوص فوت پدرش وجود دارد . به گفته خانم هاشمی، پرونده درگذشت علی اکبر هاشمی رفسنجانی همچنان در شورای امنیت ملی باز است.
او همچنین می گوید پازل‌های مبهم زیادی درخصوص درگذشت پدرم وجود دارد که وقتی این پازل‌‌ها را کنار هم بگذارید ابهامات بیشتر می‌شوند‌‌. وی می افزاید : فعلا نمی‌توانم درباره پازل‌های مبهم درگذشت پدرم آن هم در این شرایط آشفته کشور صحبت بیشتری کنم.
خانم هاشمی فاش می سازد: هنوز آقایان وصیتنامه و آن چیزهایی که با خودشان برداشتند و بردند را به ما تحویل ندادند‌.
به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، خانم هاشمی این گفته ها را در مصاحبه باروزنامه جهان صنعت ایراد کرده است .
براساس این گزارش ، فاطمه هاشمی رفسنجانی دلایلی برای ابهام در مورد کشته شدن احتمالی پدرش می آورد ومی گوید دو نفر قبل از فوت حاج آقا به من پیغام‌های مهمی دادند.
آنگونه که این فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید چند روز قبل از فوت حاج‌آقا دو نفر در دانشگاه نزد من آمدند و درباره مسایلی که قرار است برای آقای هاشمی رخ دهد حرف زدند تا پیغام‌هایی را هم به پدرم برسانم‌‌.
وی درباره اینکه «آیا پدر او کشته شده است یا خیر؟» به می‌گوید: ابهامات زیادی درخصوص فوت پدرم وجود دارد و تا الان هم به پرسش‌ها و ابهامات ما پاسخی داده نشده است‌‌. مردادماه سال ۹۶ جلسه‌ای با شورایعالی امنیت ملی داشتیم و مواردی را هم درباره ابهامات با آن‌ها در میان گذاشتیم‌‌.
خانم هاشمی با اشاره به اینکه «پرونده درگذشت هاشمی‌رفسنجانی همچنان در شورای امنیت ملی باز است»، می‌افزاید: بحث رادیواکتیو را برای اولین‌بار شورایعالی امنیت ملی مطرح کرد و ما هم به نقل از مقامات و اعضای این شورا وجود چندبرابری رادیواکتیو در بدن حاج‌آقا را به رسانه‌ها اعلام کردیم‌.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه «هنوز علت درگذشت پدرش روشن نیست»، می‌گوید: تا زمانی‌که دلیل یا دلایل فوت آیت‌الله مشخص نشود دست از پیگیری برنمی‌دارم چراکه شورایعالی امنیت ملی درباره چرایی وجود چند برابری رادیواکتیو در بدن پدرم پاسخی نداده است‌‌.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به «سرقت وصیتنامه اکبر هاشمی از دفتر کارش» اشاره می‌کند و می‌گوید: بعد از درگذشت پدرم همه آنچه که او در گاوصندوق و کشوهای دفتر کارش نگه می‌داشته، به محل نامعلومی برده شده است و هنوز آقایان وصیتنامه و آن چیزهایی که با خودشان برداشتند و بردند را به ما تحویل ندادند‌.
این سخنان در حالیست که چندی پیش غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در ارتباط با مرگ وی ، گفت می‌دانم اتفاقی افتاده است، و آن اتفاق مرگ طبیعی و سکته نیست.
درباره قتل احتمالی هاشمی رفسنجانی ، فعالان سیاسی مختلفی سخن گفته اند ؛ پیشتر ،رضا ملک با انتشار مقاله ای قاتل مرحوم هاشمی رفسنجانی را یک تکاور غواصِ رزمی کار از تیپ ویژه «گارد آهنین» تحت مسئولیت مجتبی خامنه ای معرفی کرده بود.
علی اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵ در بیمارستان‌ تجریش ازدنیا رفت.
علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی سیاست‌مدار کهنه‌کار ایرانی، علیرغم اینکه در رساندن علی خامنه‌ای به رهبری ایران نقش اصلی را داشت، در سال‌های اخیر اختلافات شدیدی با او پیدا کرد. اوج این اختلافات زمانی بود که در ماه آوریل، خامنه‌ای رفسجانی را به دلیل انتشار توئیتی که در آن نوشته بود” دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها است، نه دنیای موشک‌ها”، به خیانت متهم کرد.
در تاریخ نظام فعلی ایران، هاشمی رفسنجانی اولین کسی نیست که دلایل مرگ او در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و فرضیه ترور او مطرح می‌شود. پیش از او، مرگ احمد خمینی، فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در هاله‌ای از شک و تردید فرو رفت.

دکمه بازگشت به بالا