ایران

اعتصاب غذای فرشید ناصری؛ زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج

فرشید ناصری، زندان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که اکنون هشتمین سال از حبس خود را طی می‌کند، از روز شنبه ۲۶ خردادماه در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که اکنون هشتمین سال از دوران حبس دوازده ساله خود را طی می‌کند، از روز شنبه ۲۶خردادماه در اعتراض به عدم تخفیف در مجازات و عدم اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زد.
این زندانی عقیدتی اهل سنت در مدت حبس دچار مشکلات جسمی از جمله پارگی دیسک کمر و گردن شده و همچنین به دلیل طولانی شدن مدت حبس و مشکلات خانوادگی دچار ناراحتی روحی شدید نیز شده است.
بنا به گفته منابع نزدیک به آقای ناصری، وی نیاز به جراحی دیسک داشته که به دلیل کمبود امکانات در زندان امکان‌پذیر نیست.
این منابع افزوده اند که “خانواده آقای ناصری نیز چندین بار با مراجعه و نامه‌نگاری از قاضی ناظر بر پرونده مشکلات این زندانی را مطرح کردند اما به او گفته‌اند به دلیل اینکه پرونده‌اش امنیتی است هیچ گونه تخفیفی در حق او ممکن نیست.”
با توجه به مشکلات فوق آقای ناصری یک هفته پیش از شروع اعتصاب غذا برای آخرین بار تقاضای حل مشکل خود را می کند و خواسته خود را به زندان اعلام می‌کند و پس از یک هفته بی‌توجهی مسئولان از روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به عدم تخفیف در مجازات و محرومیت از مرخصی، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و اکنون در حالی ۱۲ روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را سپری می‌کند.
به گفته نزدیکان آقای ناصری “شرایط جسمانی وی رو به وخامت گذاشته است. همچنین در این ۱۲ روز چندین مرتبه فشار خون وی پایین آمده، با این حال مسئولان اجازه دریافت سرم را به او نداده‌اند”.

دکمه بازگشت به بالا