ایران

نماینده ایرانشهر در مجلس: تجاوز به دختران ایرانشهری سازمان یافته بود

محمد نعیم امینی فرد، نماینده ایرانشهر در مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده دختران ایرانشهر گفته که در حال حاضر چهار نفر شکایت کرده‌اند که سه نفر از آنها به پزشکی قانونی مراجعه کرده و یک نفر مراجعه نکرده است. این نماینده مجلس گفته با توجه به بافت سنتی ایرانشهر انتظار نمی‌رود که به تعداد شکایت‌ها اضافه شود اما حدس می زنیم که تعداد شاکیان بیش از این باشد. او همچنین گفته که به نظر می‌رسد این تجاوزها سازمان‌یافته باشد. به گفته این عضو کمیسیون بهداشت مجلس، خانواده‌ها به دلیل ملاحظات قومی، سنتی و منطقه ای عملا این ریسک را نکرده‌اند که شکایتی انجام دهند.
بر اساس گزارش‌ها، یک متهم در ارتباط با این پرونده دستگیر شده و یک متهم نیز خود را معرفی کرده است اما حداقل دونفر دیگر طبق اعترافات متهمان دستگیر شده باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.
آقای امینی فرد وقوع تجاوز را مسئله ای که تنها در ایرانشهر دهد ندانسته و گفته تعرضات جنسی ممکن است در هرجایی در جهان و ایران اتفاق بیفتد، اما این گونه اتفاقات نشان می‌دهد که جامعه از یک بیماری مزمن رنج می‌برد که جنبه‌های آن مخفی است و بعضی مواقع جنبه‌های آشکاری مانند حادثه ایرانشهر پیدا می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا