ایران

فرماندار بویراحمد: ۵۰ روستا در شهرستان با تانکر سیار آبرسانی می شوند

فرماندار بویراحمد طی سخنانی در مورد بحران آب در کشور و این شهرستان گفت: ۵۰ روستای این شهرستان با تانکر سیار آبرسانی می شوند.
شاهرخ کناری در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با اعتراف به اینکه تاکنون مسئولان برای شرایط تنش آبی هیچگونه ساز و کاری ارائه نکرده اند، افزود: “در شهرستان بویراحمد و دنا ۲.۲ دهم میلیارد مترمکعب روان آب وجود دارد و نیاز شهرستان بویراحمد ۴۵۰ میلیون متر مکعب است که تاکنون تخصیصی به بویراحمد داده نشد”.
وی همچنین اظهار داشت: “اگر اراده‌ای برای آبگیری از سد شاه قاسم در سال گذشته می بود هیچ گونه مشکلی برای آب شرب و کشاورزی وجود نداشت و روستاهای اقماری و حاشیه ای شهر یاسوج از نعمت آب کشاورزی برخوردار بودند”.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه از سال ۸۹ اعتبارات به صورت قطره‌چکانی به این پروژه از طریق اعتبارات شهرستانی تزریق شد، خاطرنشان کرد: “با وجود ذخایر آبی نزدیک و خط انتقال نیمه کاره، برای آبگیری سد هیچ اقدامی صورت نگرفته است”.
آقای کناری با اشاره به بوی بد و نامطبوع تصفیه خانه آب یاسوج عنوان کرد: “برخی از محلات یاسوج، مرکز استان از این موضوع به شدت گلایه مند و معترض هستند”.
فرماندار شهرستان بویراحمد اضافه کرد: “با وجود ۷۳ هزار مشترک شهری و ۱۷ هزار مشترک روستایی در شهرستان بویراحمد متأسفانه انشعابات غیر مجاز و استفاده از آب شرب در کشاورزی تنش آبی موجود را تشدید کرده است و ۵۰ روستای شهرستان بویراحمد از طریق تانکر آبرسانی می شوند”.

دکمه بازگشت به بالا