ایران

آمریکا: هر کشوری که پس از ۴ نوامبر از ایران نفت بخرد، تحریم خواهد شد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر/ ۱۳ آبان واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند و اگر چنین نکنند ایالات متحده این کشورها را مشمول تحریم‌های ثانویه خواهد کرد.
خبرها حاکی از آن است که این مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری‌های آمریکایی گفته: او و عده‌ای از همکارانش با متحدان آمریکا در اروپا جلساتی داشته و این پیام را به شرکت‌ها و کشورهایی که نفت خام ایران را خریداری می‌کنند رسانده است که شرکای آمریکا در اروپا باید واردات نفت از ایران را پس از چهارم نوامبر سال جاری به صفر برسانند.
این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که کشورها و شرکت‌هایی که پس از ضرب‌الاجل ۱۳ آبان نفت خام از ایران وارد کنند، مشمول شدیدترین تحریم‌های ثانویه خواهند شد.
بر اساس قوانین داخلی آمریکا، تحریم‌های ثانویه علیه کشورهایی اعمال می‌شود که با ایران معامله کنند.
پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور آمریکا از قرارداد برجام خارج شد، اعلام کرد که کشورها و شرکت‌هایی که از ایران نفت خام می‌خرند ممکن است که مشمول دوره‌های تعلیق تحریم‌های نفتی شوند – این حداقل سیاستی بود که کاخ سفید در دوران تحریم‌های اعمال‌شده توسط باراک اوباما اعمال کرد و به کشورها اجازه داد که خریدهای نفتی خود را به‌تدریج کم کنند.

دکمه بازگشت به بالا