ایران

داروخانه پاستور که نام آن در پرونده «تجاوزهای ایرانشهر» برجسته گردید به آتش کشیده شد

داروخانه پاستور ایرانشهر که در مالکلیت یکی مظنونین پرونده « تجاوز به عنف در ایرانشهر» قرار دارد، به دست برخی معترضان خشمگین در این شهر به آتش کشیده شد.
تلویزیون استانی سیستان و بلوچستان به نقل از ابراهیم دکالی، مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ایرانشهر، این خبر را تأئید کرده اما علت آتش‌سوزی را ذکر نکرده است.
مدیر آتش‌نشانی ایرانشهر همچنین گفته است که داروخانه پاستور واقع در خیابان نور ایرانشهر در ساعت ۲ و نیم بامداد سه‌شنبه ۵ تیر دچار آتش‌سوزی شده است، که این آتش سوزی مهار شده و خسارت جانی نداشته است.
پیش از این نیز گروهی از معترضان در ایرانشهر به این داروخانه که متعلق به پدر فردی به نام محسن ق.، که یکی از مظنونان تجاوز است، حمله کرده بودند. بنا به گفته معترضان پدر فرد مظنون، یعنی مالک داروخانه پاستور، از اعضای ارشد سپاه است.
گفتنی است روز جمعه ۲۷ خرداد، مولانا محمد طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر از تجاوز چند مرد که گفته می شود به جناح قدرت در حکومت وابسته هستند، به ۴۱ زن در این شهر خبر داده بود. اعلام این خبر واکنش‌های زیادی را در میان مردم این شهر، کاربران فضای مجازی ایران و حتی بالاترین مقام‌های قضایی کشور به دنبال داشت.
محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور روز دوشنبه ۲۸ خرداد در واکنش به این خبر آن را تکذیب کرد و امام جمعه اهل سنت ایرانشهر را تهدید کرد که مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت. به دنبال آن علمای اهل سنت و مردم به حمایت از امام جمعه ایرانشهر برخاسته و خواستار پیگیری این پرونده شدند. همزمان معترضان نیز به خیابان آمده و در مقابل فرمانداری این شهر و همچنین روبروی داروخانه مذکور تجمع کردند که به دستگیری چند تن از آنان توسط نیروهای امنیتی انجامید.
یکی از این افراد که عبدالله بزرگزاده نام دارد، پس از پخش انتشار یک فایل صوتی از لحظه دستگیری‌اش به مکان نامعلومی برده شد و پس از گذشت ۸ روز هنوز خبری از او در دست نیست.
دستگیری این جوان بلوچ و معترض دیگری به نام حبیب زین‌الدینی واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

دکمه بازگشت به بالا