ایران

مشاور عالی خامنه‌ای: اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می‌شود

یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی نظامی علی خامنه ای، در جریان یک سخنرانی گفته است: «گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد».
سخنان این مقام بلندپایه نظامی در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز یک نماینده اصولگرای مجلس گفته بود “یک رئیس جمهور نظامی” مشکلات کشور را حل خواهد کرد.
مشاور عالی علی خامنه‌ای در سخنرانی خود جمهوری اسلامی را “قدرت نخست منطقه” خوانده که به گفته او، قدرت‌اش “به سواحل مدیترانه رسیده و بدون حضورش “هیچ موضوعی” حل نخواهد شد. او همچنین با اشاره به “نفوذ” افکار بنیانگذار و نیز رهبر جمهوری اسلامی در “اقصی نقاط جهان”، از وجود “۸۰ هزار موشک” در دست حزب‌الله لبنان به عنوان “تهدیدی دائمی” علیه رژیم صهیونیستی نام برده است.
این فرمانده سابق سپاه در ادامه به “وضعیت داخلی کشور و مشکلات موجود” پرداخته و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا رهبر جمهوری اسلامی در موضوع برجام “دخالت مستقیم” نکرده، علی خامنه‌ای را فردی “قانون‌مدار” خوانده و گفته است: «مقام معظم رهبری از همان ابتدا به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبودند و این مسئله را اعلام کردند، اما به دلیل همان پایبندی به قانون اساسی کشور به دولت اجازه دادند وارد مذاکرات برجام شود؛ حالا اگر دولت راه اشتباه رفته است، گناه حضرت آقا چیست؟ خُب این دولت انتخاب مردم بوده است.»
دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی سپس با اشاره به اینکه “ما در دولت‌سازی مشکل داریم”، افزوده است: «گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد».
براساس گفته این مقام نظامی و شرایط موجود به نظر می رسد سپاه پاسداران به دنبال کودتای نظامی است و در نظر دارد قدرت اجرایی کشور را به دست یک مقام نظامی بسپارد.

دکمه بازگشت به بالا