ایران

تداوم تجمعات اعتراضی کارگران فولاد اهواز در مقابل دفتر امام جمعه

کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز، مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در اهواز تجمع کردند. به گزارش منابع خبری، گروهی از کارگران فولاد اهواز در اعتراض به دستگیری و بازداشت همکاران خود مقابل دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اهواز تجمع کردند.
خبرگزاری دولتی ایلنا، تعداد حاضران در تجمع را ۱۰۰ تن گزارش کرده اما منابع خبری نزدیک به فعالان کارگری تعداد حاضران را بیش از ۲۰۰ تن گزارش کردند.
این تجمع پس از آن صورت گرفت که وعده استاندار خوزستان مبنی بر آزادی شش کارگر بازداشت‌شده عملی نشد. غلامرضا شریعتی پیشتر، گفته بود که برای آزادی شش کارگر بازداشتی رایزنی می‌کند.
نیروهای امنیتی خوزستان شامگاه یکشنبه ۲۰ خرداد و دوشنبه ۲۱ خرداد بیش از ۵۰ تن از کارگران معترض فولاد اهواز را دستگیر کردند. یک مقام قضایی در اهواز که نامش فاش نشد، دوشنبه ۲۷ خرداد گفته بود همه کارگران به غیر از ۱۰ کارگر دیگر که به «اخلال در نظم عمومی» و «تحریک سایر کارگران در اجتماعات اخیر» متهم هستند، به تدریج آزاد خواهند شد. کارگران فولاد اهواز با تجمع در مقابل دفتر امام جمعه خواستار آزادی بدون قید و شرط، و فوری همکاران خود شدند.
به گفته یکی از کارگران که بازداشت شده بود، دادگاه برای تمامی ۵۰ کارگر بازداشت شده وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرده اما دادسرا از پذیرش وثیقه شش کارگر امتناع می‌کند. یک منبع مطلع به شبکه جهانی کلمه گفته است: به‌رغم تجمع کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، اما جزایری نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در این استان، در جمع کارگران حاضر نشد.

دکمه بازگشت به بالا