اهل سنتایران

مولانا مرادزهی : درتهران مسجد اهل سنت وجود ندارد؛ نمازخانه را به اسم مسجد منتشر نکنید

مولانا “عبدالمجید مرادزهی” ، نویسنده وپژوهشگر اهل سنت مقیم  زاهدان امروز ( پنجشنبه ، سی و یکم خرداد نود و هفت )با انتشار یادداشتی از اینکه افراد وجریان هایی به اشتباه از نمازهای اهل سنت تهران به عنوان مساجد اهل سنت تهران  در سایت وکانال هایشان ، نام می برند ، انتقاد کرد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، آقای مرادزهی معتقد است که طرح این مساله و عنوان مسجد دادن برخلاف سیاست کلی جامعه اهل سنت و خط مشی بزرگان و بر خلاف اصول مسلم فقهی و به دور از واقعیت و مسلمات است.

به گفته ایشان ، این موضوع هیچ سود و دستاوردی برای اهل سنت نداشته بلکه بالعکس بهانه ای برای مسوولان خواهد بود که بگویند شما این همه مسجد در تهران دارید چرا ادعای نداشتن مسجد می کنید.

به باور آقای مرادزهی ، موضوع مذکور باعث می شود که برخی از مسئولان در سطح بین المللی هم این مساله را برای توجیه افکار عمومی جهان اسلام مخصوصا برای خواص و سازمانهای حقوق بشری مطرح نمایند تا وانمود کنند که اهل سنت در تهران دارای تعداد مثلا ده مسجد و مرکز عبادی هستند و از آزادی کامل برخوردارند.

این عالم دینی اهل سنت می گوید، انچه عده ای از برادران نمازخانه های تهران را عنوان مسجد داده اند بزرگترین اشتباه سیاسی و مذهبی را مرتکب شده اند و عینا آنچه را که آقای قزوینی و همفکرانش به منظور فرار از پذیرش واقعیت همواره مطرح می کنند ، مورد تایید قرار داده اند.

ايشان درپایان یادداشتش در خواست می کند این افراد برخلاف سیل عظیم خواسته ها و سیاستهای بحق عوام و خواص اهل سنت  و بر خلاف اصول مسلم فقه اسلامی حرکت ننمایند و در این باره تجدید نظر فرمایند.

پیشتر مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی ، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز  از اقدام برخی از جریان هایی که از نمازخانه های اهل سنت با عنوان مساجد اهل سنت یاد می کنند ، انتقاد کرده بود .

اخیرا حجت نظری، عضو شورای شهر تهران هم  در هفتادومین جلسه شورای شهر تهران نسبت  به نبود يك مسجد براى اهل سنت پایتخت اعتراض کرد.

این واکنش بعد از آن مطرح می شود که ویدیوهایی از مراسم نمازعید سعید فطر اهل سنت(۲۵ خرداد ) در محله های تهران منتشر شده که به علت نبود مکان کافی ، شهروندان  در صف طولانی ایستاده اند تا اینکه بتوانند در نمازخانه ، نماز عید سعید فطر را برگزار کنند .

اين موضوع با انتقاد زياد فعالان مدنى مواجه شده است .

گفتنی است که شهروندان اهل سنت تهران نمازهای خود را در نمازخانه ها  ومنازل مسکونی برگزار می کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا