اخبارایران

چرا نظام ولی فقیه با دراویش درافتاده است؟

درافتادن نظام ولی فقیه با دراویش گنابادی پرسشی است که ذهن ایرانیان وآگاهان به مسایل سیاسی را به خود جلب کرده است . هنوز ابعاد این حساسیت نظام برای همه تبیین نشده است ؛ این پرسش را “محمد نوری زاد”، فیلمساز ومعارض ایرانی که در تهران ساکن است و همچنین به  اسرار پنهان این نظام آگاه است، پاسخ می دهد .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، دکتر نوری زاد در فایل صوتی وهمچنین نوشته ای که  دیروز ( دوشنبه/ ۲۸ خرداد )منتشر کرده ، توضیح می دهد اساس اختلاف نظام با دروایش، بحث هویت طلبی دروایش است واین موضوع برای نظام قابل تحمل نیست .

به گفته آقای نوری زاد،  پانزده میلیون درویش ایرانی می گویند: ما درویشیم. اما بیت رهبری می گوید: نخیر شما شیعه اید!

ازدیدگاه این فیلمساز سرشناس، خروج پانزده میلیون درویش از آمار شیعیان کشور، خواب از چشمان حضرات ربوده است.

این معارض ایرانی همچنین به دشمنی دیرینه نظام با این قشر از ایرانیان  اشاره می کند ومی گوید سال ها پیش، نظام در جلو چشمان مراجع تقلید، حسینیه دراویش را تخریب وبه آتش کشانده وسپس با دراویش در افتادند .

آنگونه که نوری زاد می گوید در حالیکه نظام تلاش می کند که جمعیت شیعیان کشور را پنجاه تا شصت میلیون نشان دهد ، خروج دراویش از این آمار ،برای نظام پذیرفتنی نیست .

از نگاه این معارض سرشناس ، نقطه اصلی مخالفت جمهوری اسلامی با دراویش در این است که اگر این اصرار به تجلی دربیاید ودر آمارهای جهانی رخ بنماید، ناگهان بیت رهبری  ونظام با خروج ۱۵ میلیون نفر از جمعیت آماری  شیعیان ایران  مواجه خواهد شد. این درحالیست که نظام برای دونفر شیعه در کوبا، اسپانیان ونیجریه سرمایه گذاری می کند که بر جمعیت آماریش اضافه شود.

ایشان می گوید: نظام از استخدام دراویش نیز خودداری می کند وبه آنها می گوید باید خود را شیعه معرفی کنید.

این گفته ها در حالیست که دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد حکم قصاص محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی نعمت‌اللهی که به اتهام قتل سه نفر به اعدام محکوم شده بود، صبح روز دوشنبه( ۲۸ خرداد  ) اجرا شد.

در همین حال ، جنازه محمد ثلاث را با حضور بیش از ۲۰۰ مامور در قبرستان دارالسلام بروجرد به خاک سپردند.

همزمان منابع آگاه خبر می دهند در حالی که#محمد_ثلاث  را نزدیک اذان سحر اعدام کردند اما تا ساعت نه و نیم صبح اعلام نکردند.  مسئولان بعد از اعلام خبر   به خانواده وی ، به فریب گفتند جنازه را دادیم گورستان بهشت سکینه، غافل از آن که جنازه در جاده‌ی بروجرد بوده است.

نزدیکان #محمد_ثلاث  معتقد هستند که وی در امنیتی ترین جو ممکن کشته و خاکسپاری شد .

در روزهای اخیر موجی از درخواست‌ها برای توقف حکم اعدام محمد ثلاث از سوی فعالان سیاسی ایران و سازمان‌های حقوق بشر به راه افتاده بود که خواهان اعاده دادرسی بودند.

 

دکمه بازگشت به بالا