اخبارایران

آیا نمایندگان مجلس برای ترک تلگرام تحت فشارند ؟

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس در توییترش  فاش ساخت نمایندگان مجلس تحت فشارند که کانال‌های شخصی‌شان را به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کنند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، آقای صادقی شامگاه دوشنبه ۲۸ خرداد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته: “به‌رغم ناکامی پیام‌رسان‌های رانتی در جذب مخاطب، نمایندگان مجلس برای قطع فعالیت در تلگرام و کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی تحت فشار قرار گرفته‌اند.”

به گفته آقای صادقی «نمایندگان نگران‌اند در این پیام‌رسان‌های کم‌مخاطب چگونه می‌توانند با مردم و موکلان‌شان ارتباط برقرار کنند.»

گرایش به فیلترینگ تلگرام در ماه‌های اخیر و پس از اعتراضات سراسری دی ماه سال گذشته (۱۳۹۶) قوت گرفت و به تدریج کوچ مقام‌های ایرانی به پیام رسان‌های داخلی از جمله سروش آغاز شد.

نگرانی‌های امنیتی عده زیادی از کاربران ایرانی در استفاده از پیام رسان‌های داخلی و به خصوص موضوع دسترسی به اطلاعات شخصی از جمله دلایل اصلی تردید شهروندان ایرانی در پیوستن به پیام رسان‌های داخلی بوده است.

تلگرام در حال حاضر پرطرفدارترین پیام‌رسان در ایران است و تعداد کاربران آن به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

چند ماه پیش، روزنامه همشهری به نقل از یکی از اعضای کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران گفته بود که در ایران ۱۰ تا ۱۵ هزار کسب و کار تلگرامی وجود دارد

ایران در گذشته خواستار انتقال سرورهای تلگرام به این کشور شده بود اما مدیر تلگرام با این درخواست مخالفت کرد.

دکمه بازگشت به بالا