اخبارایران

تجمع اعتراضی زنان ایرانشهری در محکومیت تجاوزبه ۴۱ دختر دراین شهرستان

براساس گزارش های رسیده ،جمعی از زنان ایرانشهری در کنار فرمانداری این شهر تجمع کرده و  خواستار برخورد با متجاوزان شدند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، معترضین  روز سه شنبه ۲۹ خرداد  با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر آن نوشته شده بود  کسی که به او تجاوز شده ابزار نیست که فدای مصلحت شود، به حمایت از دختران ایرانشهر پرداختند.

حضور زنان در این تظاهرات نشان دهنده این است که همه اقشار ایرانشهر خواستار برخورد جدی با عاملان  تجاوزبه ۴۱ دختر ایرانشهری هستند .

روز گذشته نیز ، مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان  ضمن انتقاد از مدیریت و شورای تامین استان سیستان وبلوچستان و همچنین وزارت کشور درارتباط با عدم اتخاذ موضع قوی از سوی آن ها  دربرابر ناامنی های اخیر در ایرانشهر،  از دستگاه قضایی ایران خواست تا به طور ویژه به پرونده تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر رسیدگی کند.

این گزارش در حالیست که اخیرا گزارش هایی از نقش نظامیان در پشت پرده قضیه یاد شده ، افشا شده است .

در حالیکه اخیرا گزارش هایی از نقش نظامیان در قضیه تجاوزبه ۴۱ دختر در ایرانشهر به دست کلمه رسیده بود، بی بی فارسی نیز با انتشار گزارشی به این موضوع اذعان کرده است .

پیشتر برخی منابع بلوچ به گزارشگر کلمه گفته بودند تعدادی از عاملان تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر که شناسایی شده اند، از اعضای سپاه وبسیج بودند .

در همین ارتباط ، نیکی محجوب ، گزارشگر بی بی با اشاره به خبر تجاوز به تعدادی از دختران در ایرانشهر ،در سایت این شبکه می نویسد :

براساس اطلاعاتی که به بی‌بی‌سی رسیده متهم این پرونده گفته که آنها زنان و دختران را در منطقه شناسایی کرده و سپس آنها را در راه منزل می‌ربودند.

براساس این اطلاعات تعدادی از این زنان و دختران در برخی موارد توسط افرادی که “لباس نیروی انتظامی و یا نظامی بر تن داشتند و به زور اسلحه ربوده شده‌اند.”

همزمان یکی از پزشکان این شهر با اشاره به سنتی بودن بافت اجتماعی این منطقه گفت: “اکثر اشخاصی که دچار تعرض می‌شوند، به دلیل معذوریت در خانواده و جامعه مراجعه نمی‌کنند. آسیب‌دیده‌ها حتی ممکن است از سوی خانواده‌ها در خطر قرار بگیرند.”

دکمه بازگشت به بالا