اخباراهل سنتایران

انتقاد مولانا گرگیج از بازداشت چند روحانی اهل سنت در جاسک

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به قانون اساسی و آزادی ادیان و مذاهب در خصوص برگزاری شعائر دینی نسبت به بازداشت چندین روحانی اهل سنت به شدت انتقاد کردند و خواستار آزادی آنان شدند.

ایشان در فرازی از مراسم با شکوه عید سعید فطر (۲۵ خرداد ۹۷) اظهار داشت: شهروندان یک کشور اسلامی چه مسلمان و یا غیر مسلمان باید در برگزاری شعایر دینی خود آزاد باشند، حقوق شهروندی همه اقلیت های دینی و مذهبی که به رسمیت شناخته شده است باید رعایت شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر این موضوع که “مسئولین امر، حقوق شهروندان را رعایت کنند” تصریح کردند: حقوق اقلیت های دینی و مذهبی رعایت گردد و مطابق باور خود شعایر دینی خود را برگزار کنند؛ مسلمانان در روز جمعه، کلیمیان روز شنبه و مسیحیان روز یکشنبه باید بتوانند بدون ممانعت در انجام آداب و رسوم مذهبی شان آزاد باشند.
مولانا گرگیج با انتقاد شدید از بازداشت چند روحانی اهل سنت در جاسک تصریح کردند: در کدام بند قانون اساسی بیان شده است که یک روحانی اهل سنت را بخاطر برگزاری نماز تراویح بازداشت کنند، نماز تراویح یکی از باورهای مذهبی اهل سنت است که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود پس چرا روحانیون بخاطر این مسئله بازداشت شوند؟!

ایشان افزود: اگر جرمی مرتکب شده اند بطورعلنی باید بیان شود، اگر جرمشان ادای نماز و تلاوت قرآن است پس باید آن ماموری که آنان را بازداشت کرده است بازجویی شود؛ خواندن نماز تراویح، تلاوت قرآن و دایر کردن مکاتب و کلاس های دینی در سراسر کشور جزو حقوق اصلی ما می باشد و هیچ کس حق ممانعت ندارد؛ ما حقوق خود را که در هر نقطه از کشور باشد خواستاریم زیرا جزو حقوق شهروندی مان بشمار می روند.

دکمه بازگشت به بالا