اخبارایران

درشهر علم الهدی چه خبر است ؟! آمار تکان دهنده از تعداد کودکان رها شده در مشهد

آمارهای منابع رسمی حاکی است که  تعداد کودکان رهاشده در شهر احمد علم الهدی ( مشهد) از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، آنگونه که آمارهای  بهزیستی نشان می دهد  هر روز یک نوزاد در خیابان‌ها  و اماکنی مثل آرامگاه منتسب به امام رضا درمشهد رها می‌شود!

این گزارش در حالیست که به تازگی احمدعلم الهدی امام جمعه مشهد ادعا كرد  قرآن گفته مشهد و اطراف حرم رضوی سرزمین امام رضا است.

در همین زمینه ، روزنامه خراسان به شرح ماجرای کودکان رها شده در مشهد پرداخته و خبر داده است، آمارها نشان می دهد که به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات مالی، رها کردن فرزندان یا حتی فروختن آن ها در مشهد گسترش یافته است.

غلامحسین حقدادی به آمار تکان دهنده رها کردن کودکان و نوزادان در مشهد اشاره می کند و می گوید: این آمار نشان می دهد که تعداد کودکان رها شده در مشهد از میانگین کشوری بالاتر است.  او می گوید «در شهر مشهد روزانه یک کودک در خیابان ها و اماکنی مثل حرم مطهر رضوی به حال خود رها می شوند.»

معاون اداره کل بهزیستی استان با بیان این که بیشتر کودکانی که رها می شوند نوزاد و زیر یک سال هستند، تاکید می کند: یک گروه، کودکان مجهول الوالد هستند یعنی فرزندانی که پدر مشخصی ندارند و نگهداری آنان توسط مادر کاری غیرممکن یا دشوار است که این گونه کودکان در دوران نوزادی و شاید بلافاصله بعد از تولد در کوچه و خیابان رها می شوند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که پیشتر شبکه جهانی کلمه با ساخت مستندی با نام  “بازار داغ دلالان صیغه در ایران” ، از گسترش پدیده صیغه وتوریسم جنسی درشهرهای بزرگ از جمله مشهد خبر داده بود . موضوعی که اشاره مستقیم به بحران کودکان رها شده در مشهد نیزدارد .

video
play-rounded-fill
دکمه بازگشت به بالا