ایران

نماینده مجلس خواستار «شفاف‌سازی» کمیته امداد درباره پول صدقات شد

در ادامه واکنش‌ها به کارزار «نه به کمیته امداد» در ایران، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، روز شنبه، ۱۹ خردادماه، از این سازمان خواست: «درباره محل و نحوه توزیع پول‌های صدقات» شفاف‌سازی کند.
خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز شنبه به نقل از سلمان خدادادی، نماینده مجلس، بی‌اعتمادی مردم به کمیته امدادِ امام خمینی را تایید کرده و گفت: مردم دقیقا نمی‌دانند کمیته چطور این پول‌ها را هزینه می‌کند.
موضع‌گیری آقای سلمان خدادادی یک روز پس از آن اعلام می‌شود که رئیس کمیته امداد، آقای پرویز فتاح، مجددا بر این که «کمک‌های داخل کشور قابل جابه‌جا شدن نیستند تاکید کرده بود.
پس از انتشار عکس‌هایی از توزیع افطاری در غزه زیر آرم کمیته امداد ایران، کارزاری با عنوان نه به کمیته امداد، در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه توییتر، تشکیل شده و دست‌کم در یک هفته گذشته صدها پیام و ویدئو از طرفداران این کارزار در توییتر منتشر شده که این افراد را در حال دور انداختن صندوق‌های کمیته امداد نشان می‌دهد.
پیشتر در ابتدای سالی ۹۱، یک مقام کمیته امداد امام خمینی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته بود که در سال ۱۳۹۰ تا ابتدای ماه اسفند ۱۶۰ میلیارد تومان صدقه در ایران جمع شده و «این رقم با اضافه کردن صدقات اسفندماه به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد».
اما حال در گزارش‌های تازه‌ای که درباره این کمیته و صدقات مردم منتشر شده به رقم «۲۷۰ میلیارد تومان» در سال اشاره شده است.

دکمه بازگشت به بالا