ایران

هشدار آمریکا به متحدان و شرکای خود درباره روابط اقتصادی با ایران

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به متحدان و شرکای آمریکا و بخش خصوصی هشدار داد که ایران تلاش می‌کند، از آنها جهت تامین منابع مالی برای «فعالیت‌های شریرانه» خود سوءاستفاده کند.
سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد در یک سخنرانی گفته: «باید شبکه‌های اقتصادی خود را مصمم‌تر کنید و از کمپانی‌های خود بخواهید تلاش بیشتری به خرج بدهند، تا به دام شبکه فریبکار ایران نیفتند. باید به صراحت مخاطرات بسیاری را که تجارت با کمپانی‌ها و اشخاص در ایران دارد، بیان کنید».
وی افزود: «این را خطاب به بخش خصوصی می‌گویم. من از شما می‌خواهم که اقدامات بیشتری انجام دهید، تا اطمینان پیدا کنید که ایران و شبکه‌های وابسته به آن، از کمپانی‌های شما جهت اجرای اقدامات شریرانه خود سوءاستفاده نمی‌کنند».
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۱۸ اردیبهشت‌ از توافق هسته‌ای میان قدرت‌های جهانی و ایران که با هدف محدود ساختن فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی منعقد شده بود، خارج شد. وی همچنین اعلام کرد که تحریم‌های تجاری علیه تهران و دیگر کشورهایی که همچنان به تجارت با ایران ادامه می‌دهند دوباره برقرار خواهد شد.
مندلکر با اشاره به فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا، خطاب به شرکای تجاری ایالات متحده گفت: «حکومت ایران کمپانی‌های شما را فریب می‌دهد، به یکپارچگی نظام اقتصادی شما آسیب وارد میکند و موسسات شما را با خطر تحریم‌های قدرتمند مواجه می سازد. همه این‌ها به خاطر تروریسم، نقض حقوق بشر و گروه‌های تروریستی است».

دکمه بازگشت به بالا