جهان

تغییرات عمده در فرماندهی نظامی کره شمالی در آستانه دیدار ترامپ و کیم

خبرگزاری رویترز و رسانه‌های ژاپن و کره جنوبی به‌نقل از منابع خبری، گزارش داده اند که فرماندهان اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، در آستانه دیدار میان رهبر آن کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا، «تغییر کرده‌اند».
خبرگزاری دولتی کره جنوبی، یون‌هاپ، شب ۱۳ خرداد به نقل از یک منبع خبری گزارش داده بود: در حال حاضر هر سه فرمانده اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، از جمله وزیر نیروهای مسلح خلق کره (وزارت دفاع) و فرمانده ستاد مشترکِ نیروهای مسلح تغییر کرده‌اند. این خبرگزاری می‌گوید: وزیر دفاعِ تازه «چهره میانه‌روتری» به شمار می‌رود.
این تغییرات پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های رسمی کره شمالی، ماه پیش از تغییر فرمانده دفتر سیاسی ارتش خبر داده بودند. «آساهی» نیز تاکید کره رئیس تازه دفتر سیاسی ارتش، که پیش‌تر شهردار پیونگ‌یانگ بود «چهره میانه‌رویی» به شمار می‌رود.
صبح روز ۱۴ خرداد ماه خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده، گزارش داد که سه مقام ارشد نیروهای مسلح کره شمالی جابه‌جا شده‌اند.
این مقام آمریکایی گفته: این احتمال هم وجود دارد که این تصمیم اخیر رهبر کره شما، با رویکرد تازه اش در قبال همسایه جنوبی و ایالات متحده مرتبط باشد.

دکمه بازگشت به بالا