اهل سنت

مولانا عبدالحمید خطاب به روحانی: ملت ایران، خواستار تغییرات در برخی از سیاست‌های کلی نظام اند

مولانا عبدالحمید در دیدار ضیافت افطاری علما و فرهیختگان اهل‌سنت با رئیس‌جمهور که عصر شنبه (۱۲ خرداد ۱۳۹۷) در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، «تبعیض» و «نابرابری» را از مهمترین مشکلات جامعه اهل‌سنت ایران برشمردند و از رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور خواستند که شخصاً برای حل مشکلات اهل‌سنت ورود پیدا کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید طی سخنانی در این دیدار، ابتدا به پیام «حضور حماسی ملت ایران به‌ویژه اهل‌سنت» در دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کردند و گفتند: حضور حماسی و پرشور ملت ایران به‌ویژه جامعه اهل‌سنت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در سال گذشته حاوی یک پیام بزرگ بود؛ پیام این حضور این بود که ملت ایران، خواستار تغییرات در برخی از سیاست‌های کلی نظام اند.
مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کردند: اهل‌سنت ایران نیز که گرفتار تبعیض و نابرابری بوده و از این موضوع به‌شدت رنج می‌برد، با شرکت پرشور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار تغییرات و رفع تبعیض بودند.
ایشان افزودند: جناب آقای روحانی! ما حامل گلایۀ برادران و خواهران اهل‌سنت از جنابعالی هستیم؛ بسیاری از دوستان با شرکت بنده در این ضیافت افطاری مخالف بودند، اما بنده به آنها گفتم که ما برای رئیس‌جمهور هزینه کردیم و نباید به این سادگی دست‌بردار شویم، بلکه باید حرف‌های‌مان را از نزدیک با ایشان مطرح کنیم.
ایشان در ادامه به بیان مطالبات اهل‌سنت از دولت و نظام پرداختند و خاطرنشان کردند: باوجود اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد اما متاسفانه هنوز جامعه اهل‌سنت با مشکل جدی «تبعیض» مواجه است. اهل‌سنت ایران می‌خواهند در سرنوشت خودشان دخیل باشند و در تمام مراکز تصمیم‌گیری و اداری کشور و نیز در نیروهای مسلح حضور داشته باشند و به وطن‌شان خدمت کنند.

دکمه بازگشت به بالا