جهان

آمریکا قطعنامه پیشنهادی کویت در حمایت از فلسطینی ها را وتو کرد

در حالیکه ایالات متحده آمریکا جمعه ۱۱ خرداد قطعنامه کویت در محکومیت کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را وتو کرد. قطعنامه تهیه شده توسط خودش که محورهای اصلی آن را محکومیت حماس و اشاره به حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تشکیل میداد هم هیچ رای مثبتی نیاورد!
در تاریخ ۲۴ اردیبهشت هزاران فلسطینی در اعتراض به گشایش سفارت آمریکا در بیت‌ المقدس، در نوار غزه، دست به تظاهرات اعتراضی زدند. در درگیری‌های آن روز با سربازان رژیم صهیونیستیی بیش از ۶۰ فلسطینی کشته و بیش از ۲۷۷۰ تن زخمی شدند.
این تظاهرات در ادامه اعتراضات فلسطینیانی بود که از هفته‌ها پیش تحت عنوان «راهپیمایی عظیم بازگشت» جمعه‌ها در نوار غزه جمع می‌شدند. این اعتراض‌ها همواره با کشته‌شدن معترضان همراه بود.
از ۳۰ مارس سربازان رژیم صهیونیستی دست‌کم ۱۱۹ فلسطینی، از جمله چند خبرنگار و امدادگر پزشکی را در مرز غزه کشته‌اند. جمعه یکم ژوئن نیز تظاهرات در مرز غزه به کشته‌شدن یک امدادگر پزشکی انجامید. رزان النجار، پرستار فلسطینی در حالی که برای کمک به یک مجروح به حصارهای مرزی نزدیک شد، هدف گلوله قرار گرفت.
به گزارش رویترز، او لباس سفید بر تن داشت و دستانش را برای اینکه به او شلیک نکنند، بالا گرفته بود. اما سربازان رژیم صهیونیستی او را هدف قرار دادند و کشتند.

دکمه بازگشت به بالا