اخبارایران

“الهه بقراط” : رژیم کنونی ایران راه حل نیست و باید منحل شود

“الهه بقراط” روزنامه‌نگار و مترجم ایرانی با انتشار مقاله ای تاکید می کند : جمهوری اسلامی مشکل است نه راهکار!.

به گفته وی ، قانون اساسی جمهوری اسلامی در تناقضاتی عمیق بین زمین و آسمان معلق است.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، خانم “بقراط ” در این مقاله که در شمار ۱۶۳روزنامه “کیهان لندن”  چاپ شده ، تصریح می کند : بستر مشارکت سیاسی و اجتماعی جامعه بر خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

این روزنامه نگار ایرانی درنقد کسانی که می گویند راه غلبه بر مشکلات فعلی همین جمهوری اسلامی و اجرای قانون اساسی است؛ می گوید : آن ها می‌بایست توضیح بدهند مگر در ۴۰ سال گذشته چه بوده است؟! این قانون اساسی معلق بین زمین و آسمان و نظامی که بر آن بنا شده، مشکل اصلی و بانی مسائل امروز هستند.

بنا به گفته وی ، رژیم کنونی ایران راهکار یا راه حل نیست و باید منحل شود.

خانم “بقراط ” در بخشی از یادداشتش در مورد اینکه چرا جمهوری اسلامی مشکل است نه راهکار، آورده است :

ولی فقیه رهبری «امت اسلام» را بر عهده دارد (اصل ۱۰۹). در اصل ۵۷ درباره سه قوه آمده است که «زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت» اداره می‌شوند. این در حالیست که در اصل ۵۶ آمده «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است.» توجه کنید: سرنوشت اجتماعی و نه سیاسی! در اصل پنجم مشخص می‌شود که این سرنوشت در دست کیست: «در زمان غیبت حضرت ولی عصر (…)، در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه…» است. یعنی تا ابدالدهر! به همین دلیل در این قانون اساسی از جمله در اصل دوم  بر رهبری و «امامت مستمر» تأکید می‌شود.

این گفته ها در شرایطی مطرح می شود که اخیرا “محسن کدیور” پژوهشگر دینی شیعه  و از طرفداران پر و پاقرص جریان اصلاحات هم  با اشاره به اشکالات متعدد نظری و عملی نظام جمهوری اسلامی گفته نظام اصلاح‎پذیر نیست.

آقای کدیور در گفتگو با تلویزیون «ایران اینترنشنال» اعلام کرد : “حقیقتا جمهوری اسلامی اشکالات نظری و عملی داشته و دارد و اصلاح‎پذیر نیست و تمامی راهکارهای قانونی اصلاح خود را بسته است”.

کدیور موضوع  «ولایت مطلقه فقیه» را از مهم ترین اشکالات نظری رژیم دانسته است.

این سخنان در حالی ابرازمی شود که جریان اصلاحات رسما تبدیل به قطب مقابل اپوزیسیون شده و مدافع تبلیغاتی و آتشبار نظام جمهوری اسلامی شده است تا جاییکه  بسیار بیشتر از اصولگرایان برای نظام دل می‌سوزاند.

دکمه بازگشت به بالا