اخبارایران

خودداری بانک های معتبر هندی وسوئيسى از همكارى بانكى با ايران

 

تحریم‌های آمریکا علیه ایران سبب محدودیت‌هایی برای ارتباطات بانکی با ایران شده است ؛ در همین راستا ، بانک های  معتبرجهانی هم  به نوبت از همکاری با ایران خود داری می کنند .

در همین حال کارشناسان آگاه معتقد هستند:بسیاری از موسسات مالی و شرکت‌های اروپایی نگران تأثیر این تحریم بر فعالیت‌های خود هستند. این موسسات مالی و شرکت‌ها که بسیاری از آنها در ایالات متحده آمریکا نیز فعال هستند، در صورت ادامه همکاری با ایران بازار ایالات متحده را از دست می‌دهند یا از سوی آمریکا جریمه خواهند شد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، این واکنش ها بعد از آن روی می دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ، دستور خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را صادر کرد و  فرمان اجرایی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد.

در جدیدترین خبرها از  این رویداد که رویترز منتشر کرده آمده که سازمان فدراسیون صادرات هند خبر می دهد دو بانک معتبر این کشور بانام های  ایندوس‌ایند (IndusInd) و یو سی او (UCO) که  ارائه‌دهنده تسهیلات و خدمات صادراتی به ایران هستند به مشتریان خود تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری مهلت داده‌اند تا به روابط تجاری با ایران پایان دهند.

بانک یو سی او (UCO) از جمله بانک‌های فعال در هند است که برخی از پرداخت‌های پول نفت ایران در این بانک نگهداری می‌شود.

گفته می شود ، در حال حاضر ۱۸ میلیارد روپیه پول نفت ایران در این بانک است.

همزمان گزارش شده، بانک سوئیسی بی سی پی (BCP) سه‌شنبه ۲۹ مه (۸ خرداد) خبر داد پس از هشتم ماه مه سال ۲۰۱۸ عقد هرگونه معامله جدید با ایران را متوقف کرده است. هشتم ماه مه (۱۸ اردیبهشت) تاریخی است که رئیس‌جمهور آمریکا از توافق اتمی با ایران خارج شد.

روابط عمومی بانک بی‌سی‌پی به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما از تاریخ هشتم مه معامله جدیدی با ایران نداشته‌ایم.» بانک بی سی پی یکی از نخستین با‌نک‌هایی بود که در آستانه توافق اتمی گروه ۵+۱ با ایران همکاری با تهران  را آغاز کرد .

 

 

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا