اخباراهل سنتایران

ادامه بازداشت غیرقانونی حافظ عمر عبدالهی توسط اداره اطلاعات بندرعباس

به گزارش منابع خبری شبکه کلمه، حافظ عمر عبدالهی، مشهور به «عمر زاهدانی» که به‌دعوت علمای اهل سنت بندرعباس برای امامت و اقامه نماز تراویح به این شهر سفر کرده بود، توسط اداره اطلاعات، بازداشت شد.

همه ساله در ماه مبارک رمضان، شماری از حافظان قرآن، به دعوت مردم و علمای اهل سنت، از زاهدان و دیگر شهرهای سنی‌نشین عازم دیگر مناطق می‌شوند و در پاره‌ای از موارد از سوی  نهادها و نیروهای امنیتی، با مانع‌تراشی و گاه بازداشت مواجه می‌گردند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، به گزارشگر شبکه جهانی کلمه گفته است: بازداشت غیرقانونی حافظ عمر عبدالهی از سوی اداره اطلاعات، علاوه بر سلب آزادی‌های مذهبی اهل سنت، در جهت اِعمال فشار بر خانواده و به‌ویژه پدر وی، مولانا رمضان عبدالهی صورت گرفته است.

مولانا رمضان عبدالهی، از علمای سرشناس اهل سنت خراسان جنوبی است.

این منبع مطلع افزود: خانواده و بستگان حافظ عمر عبدالهی در تلاش‌اند که در صورت عدم آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی، به تحصن و تجمع اعتراضی در برابر اداره اطلاعات بیرجند، خاش و بندرعباس اقدام کنند.

قابل به اشاره است که به‌رغم فشارهای امنیتی بر خانواده‌های علما و حافظان قرآن در شهرهای مختلف سنی‌نشین، اما برپایی نمازهای تراویح و ختم قرآن در این نمازها، همه‌ساله با شکوه و هم‌بستگی بیشتری درمیان اهل سنت ایران برگزار شده است.

دکمه بازگشت به بالا