ایران

اعتصاب سراسری کامیون‌داران: سپاه تانکرهای خود را برای شکستن اعتصاب به کار گرفت

با ادامه اعتصاب کامیون‌داران و کمبود بنزین و گازوئیل در شهرهای ایران، سپاه پاسداران و ارتش، تانکرهای خود را برای سوخت‌رسانی به تعدادی از جایگاه‌ها به خدمت گرفته‌اند. این درحالی است که اعتصاب کامیون ‌داران کشور نسبت به پایین بودن کرایه ها، وارد پنجمین روز خود شده و مینی‌بوس‌داران استان شیراز هم به این اعتراضات پیوستند.
اعتصاب کامیون‌داران و رانندگان کامیون از ۱ خرداد آغاز شد و به زودی در سراسر ایران گسترش پیدا کرد، در پنجمین روز از اعتصاب کامیون‌داران تصایری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که کامیون‌ها را در حال توقف در حاشیه جاده‌های استان خوزستان نشان می‌دهد.
در همان دو روز نخست آغاز این اعتصاب سراسری، صنعت سوخت کشور دچار اختلال شد. روز گذشته گزارش شده بود که محموله‌های سوخت به پمپ‌بنزین‌ها به ویژه در استان فارس نرسیده و صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت تشکیل شده است و همزمان گازوئیل هم در تهران کمیاب شده بود. از روز گذشته سپاه پاسداران و ارتش، تانکرهای خود را برای سوخت‌رسانی به برخی جایگاه‌ها به کار گرفته‌اند.
قابل ذکر است که پیشتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده که از شنبه ۵ خرداد، کرایه حمل بار ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ اما کامیون‌داران خواهان افزایش ۴۰ درصدی کرایه حمل بارند.

دکمه بازگشت به بالا