جهان

هشدار آمریکا به حکومت سوریه در مورد نقض آتش‌بس

وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه، چهارم خردادماه، با صدرو بیانیه‌ای به بشار اسد هشدار داد که در صورت نقض آتش‌بس به دست حکومت او، با واکنش قاطع آمریکا مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه، در مورد گزارش‌هایی از عملیات قریب‌الوقوع ارتش اسد در جنوب غرب سوریه ابراز نگرانی شده است.
به گفته هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در صورت انجام این عملیات، که گفته می‌شود قرار است در یک منطقه کاهش تنش صورت گیرد، آمریکا به «اقداماتی مناسب و قاطع» دست خواهد زد.
ایران و روسیه، دو حامی بزرگ حکومت اسد در سوریه، با مشارکت ترکیه سال گذشته مذاکرات آستانه را در قزاقستان به راه انداختند و در طی این مذاکرات که در چند نوبت برگزار شد چهار «منطقه کاهش تنش» در سوریه تعیین کردند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این باره آمده است: «آمریکا به عنوان ضامن این منطقه کاهش تنش… در پاسخ به نقض آتش‌بس به دست رژیم اسد اقداماتی مناسب و قاطع خواهد داشت».
واشینگتن در این بیانیه همچنین به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه که از حمایت روسیه و ایران برخوردار است، هشدار داد که از گسترش مناطق جنگی در این کشور بپرهیزد. به نظر می‌رسد مقصود از «این منطقه کاهش تنش» استان جنوبی درعا باشد.

دکمه بازگشت به بالا