اخبارتازه‌های سیاسی

اهانت مجدد مربی سرشناش فوتبال به صحابی پیامبر اسلام

“امیر قلعه‌نویی”، پیشکسوت فوتبال ایران، بار دیگر با کمال جسارت و بدون توجه به اعتقادات قریب به دو میلیارد مسلمان اهل سنت جهان، رقبایش را به یکی از صحابه بزرگوار پیامبر اسلام تشبیه کرد.

روزنامه‌ی ورزشی «هدف» آورده است که قلعه‌نویی، این‌ بار، یکی دیگر از مربیان و رقبای ورزشی خود را با لقب «عمرو عاص»، توصیف کرد.

وی پیشتر نیز در گفت‌وگو با روزنامه «قانون » به‌شماره ۷۴۷- سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴نیز،  از برخی رقبای فوتبالی‌اش انتقاد کرده و رقبایش را به این صحابی بزرگوار پیامبر اسلام تشبیه نموده بود.

گفتنی است: تشبیه جریانات سیاسی به اتفاقات صدر اسلام و تشبیه رجال سیاسی عصر حاضر به شاگردان پیامبر اکرم صلی‌ الله‌ علیه‌ وسلم از سوی برخی چهره‌های سیاسی- مذهبی ایران پیشتر نیز سابقه داشته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی سنت آنلاین، وابسته به مدرسه علوم دینیِ عین‌العلوم گُشتِ سراوان، همان‌زمان، این رویه را «سریال جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی اهل‌سنت» نامید و نوشت: «هرگز گمان نمی‌رفت دنیای ورزشی کشور که ارتباط چندانی با مسایل اعتقادی و تاریخی ندارد، نیز به این معضل اخلاقی- اعتقادی گرفتار آید».

شایان ذکر است: علما و اندیشمندان اهل سنت، تأکید کرده‌اند: اگرچه این جمله اهانت‌آمیز را “امیر قلعه‌نویی” به زبان آورده است و پیکان اعتراض و انتقاد قبل از همه متوجه اوست، اما اینکه این روزنامه‌ها، چنین جمله‌ای را به عنوان تیتر اول خود برگزینند جای سوال و انتقاد شدید دارد و چیزی از بار مسئولیت اخلاقی و مطبوعاتی آنها نمی‌کاهد.

مدرسه علوم دینیِ عین‌العلوم گُشتِ سراوان در وب‌سایت «سنت انلاین» نوشته است: به راستی اوضاع کشور را چه شده که فعالان عرصه ورزشی کشور نیز به اعتقادات جامعه اهل‌سنت ایران اهانت می‌کنند و علاوه بر سایت‌های مذهبی وابسته به افراطیون، در مطبوعات ورزشی کشور هم باید شاهد اهانت به شخصیت‌های مورد احترام اهل‌سنت باشیم؟

توهین «قلعه‌نویی» و روزنامه ورزشی «هدف» به عمروبن العاص –رضی الله عنه- صحابی بزرگوار پیامبر اسلام مورد انتقاد شدید فعالان اهل سنت قرار گرفته است. این فعالان این حرکت را اهانت به عقیده مسلمانان می دانند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا