ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ فرد مرتبط با سپاه پاسداران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ فرد ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران را به دلیل ارسال تجهیزات فنی موشک‌های بالستیک و تأمین سلاح برای حوثی‌های یمن تحریم کرد. این افراد عبارت‌اند از: مهدی آذرپیشه، محمد جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار و محمدعلی حدادنژاد تهرانی.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۲۲ مه/ ۱ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که اشخاص یاد شده، با برنامه موشکی سپاه پاسداران همکاری می‌کنند و با ارسال تجهیزات فنی لازم، برای تولید موشک‌های بالستیک به انصارالله یمن کمک کرده‌اند، تا شهرهای عربستان سعودی و تأسیسات نفتی این کشور هدف حملات موشکی قرار گیرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه پنج فرد ایرانی مرتبط با برنامه موشکی سپاه پاسداران را متهم کرده که با تجهییز حوثی‌های یمن مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد به یمن شده‌اند و علاوه بر این حمل و نقل دریایی در یکی از مهم‌ترین راه‌های دریایی جهان را مختل کرده‌اند.
همچنین، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است:
«ایالات متحده حمایت جمهوری اسلامی از حوثی‌های یمن را تحمل نمی‌کند. همه کشورهای منطقه باید مراقب باشند که ایران به یمن مستشار و سلاح و پول برای تداوم جنگ نیابتی با عربستان سعودی که یکی از متحدان آمریکاست نفرستد.»
قابل به ذکر است که سه‌شنبه هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، ارس حبیبی، رئیس بانک بلاد اسلامی را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود. این اشخاص متهم‌اند که با سپاه قدس برای انتقال پول به حزب‌الله لبنان همکاری کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا