اخبارایران

از بازنشستگی اجباری استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تا مقایسه با رفتارها در حبشه

دکتر “صادق زیباکلام” استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از بازنشستگی اجباری خود خبر داده است و در نامه‌ای به رییس این دانشگاه نسبت به بازنشستگی اجباری خود اعتراض کرد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، آقای “زیباکلام” در این نامه تاکید کرده است در “حبشه” هم با اساتیدشان اینگونه برخورد نمی‌کنند!

وی می نویسد :فکرنکنم در حبشه هم با اساتیدشان این گونه برخورد کنند که امثال دکتر فرهاد رهبر، وزارت علوم، دانشگاه تهران، شورایعالی انقلاب فرهنگی و سایر پیشقراولان فرهنگ و تمدن مشعشع ایرانی-اسلامی برخورد می‌کنند. البته حق دارید.

دکتر “صادق زیباکلام”  همچنین  در اعتراض  به موضوع یاد شده می گوید :یک بخاری نفتی را بعد ازگازکشی پرت نمی‌کنند در انبار آن را دودستی کنار انباری می‌گذارند

دکتر “صادق زیباکلام”   در فرازی دیگر از این نامه درباره بازنشستگی اجباری اش می نویسد :

پریشب آقای دکتر عسکرخانی تلفنی در مورد بازنشستگی اساتید سئوال کردند. گفتم در جریان نیستم. با تعجب گفتند چطور در جریان نیستید خود شما هم بازنشست شده‌اید. امروز پیگیری کردم و دیدم که در اسفندماه سال گذشته بازنشست شده‌ام. جالب است که در دانشکده هم کسی نمی‌دانست. من اعتراضی به بازنشستگی اجباری‌ام ندارم. یعنی فی‌الواقع اعتراضی هم می‌داشتم چیزی عوض نمی‌شد. پرسشم آن است که به نظر جنابعالی، آیا وقتی دانشگاه می‌خواهد یک همکارش را بعد از چهل سال بازنشسته نماید جای آن ندارد که با علم واطلاع و یک احترام صوری به او و دانشکده‌اش صورت بگیرد؟

صادق زیباکلام مفرد (زاده ۲۲ خرداد ۱۳۲۷ خورشیدی _ خیابان ری تهران)، استاد علوم سیاسی، نگارنده و دانشور ایرانی با گرایش‌های اصلاح‌گرایانه و نوآزادی‌خواهانه است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد دارد. اواستاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است.

 

دکمه بازگشت به بالا