ایران

آموزش و پرورش ایران، ۱۰ هزار میلیارد تومان از دانش‌آموزان پول گرفته است

منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش درآمد این وزارتخانه را از آنچه که «کمک‌های مردمی» خواند، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آبان سال گذشته در ۱۸ هزار مدرسه از ۸۵ هزار مدرسه ثبت‌شده، ۲۸۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آموزش و پرورش برای دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه انرژی مدارس، باید از سازمان برنامه و بودجه التماس و خواهش کند.
گفتنی است: آنچه که مشاور وزیر آموزش و پرورش، «کمک‌های مردمی» خوانده، در سال‌های اخیر مانع تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان در ایران شده است.
گزارش‌ها، حاکیست که مدیران مدارس در حالیکه بر اساس بخشنامه وزارتخانه از دریافت هرگونه وجهی منع شده‌اند، هر سال دانش‌آموزان را به پرداخت مبلغی تحت عنوان «کمک به مدرسه» مجبور می‌کنند.
منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین فاش کرده که این وزارت ممکن است تبلیغات یک شرکت بیمه‌ای بر روی جلد کتاب‌های درسی را بپذیرد. به گفته او این شرکتِ بیمه که نامش فاش نشده برای این تبلیغ حاضر است ۳۰ میلیارد تومان پرداخت کند. مجاوری گفته که وزیر آموزش و پرورش این پیشنهاد را نپذیرفته است.
قابل به اشاره است که بحران مالی در آموزش و پرورش و دیگر وزارت‌خانه‌های دولت ایران، در حالی است که برای شماری از شخصیت‌ها و نهادهای مرتبط با رهبری، ردیف خاصی در بودجه کشوری لحاظ می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا