اخبارتازه‌های سیاسی

از اتهام “استعمار پیر” تا نقش حمایتی ازحکومت آخوندی / برنامه تغییر رژیم ایران دنبال نمی شود

دولت انگلستان که از سوی دستگاه رسانه ای نظام آخوندی ایران با عنوان “استعمار پیر” یاد می شود ،  همواره به صورت غیر مستقیم از نظام فعلی ایران حمایت کرده  ومانع از سقوط آن می شود.

بنا به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ،  منتقدان معتقدند این حمایت را می توان از ابتدای  شروع بکار نظام فعلی ایران تاکنون مشاهده کرده که چگونه دولت بریتانیا مانع از سقوط نظام آخوندی  شده وهمواره با عملکرد تهران در منطقه مدارا کرده است.  اظهارات  امروز “بوریس جانسون” وزیر خارجه بریتانیا و همچنین همکاری های پیشین منطقه ای بین دو دولت مذکور،  دال براین موضوع است .

در همین حال، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) در پارلمان این کشور اذعان می کندکه تغییر نظام در ایران هدفی نیست که انگلیس آن را دنبال کند چرا که به گفته وی ، تغییر نظام در تهران لزوما به معنای یک تغییر بهتر نخواهد بود

” بوریس جانسون” در توجیه سخنانش از اسلوب هراس افکنی  درگفتمان خود استفاده و ادعا می کند که تغییر رژیم در ایران الزاما به بهبود منتهی نخواهد شد و برای مثال ممکن است قاسم سلیمانی جای آیت‌الله خامنه‌ای را بگیرد.

در مقابل منتقدان معتقد هستند ،ادعاهای وزیر خارجه بریتانیا در حالیست که گزینه هایی همچون “قاسم سلیمانی” نقش مهره های شطرنج را دارد که به دستور علی خامنه ای دست به تخریب منطقه می زند . به بیان صریحتر ،سیاست های ویرانگرسپاه و سلیمانی از بیت رهبر نظام ایران اداره وسازماندهی می شود.

گفتنی است که وزیر خارجه بریتانیا که امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان از وزارت خارجه به پارلمان رفته بود و بعد رهسپار بروکسل شد تا محمد جواد ظریف و وزرای خارجی اتحادیه اروپا و فدریکا موگرینی دیدار کند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا