اخبارایران

آشفتگی در جبهه های سیاسی نظام ..خبرگان خواهان عذرخواهی روحانی شد

همزمان با آشفتگی ووحشت در جبهه های سیاسی داخل کشور  پس از خروج آمریکا از برجام، مجلس خبرگان در بیانیه‌ای در واکنش به  این رویداد، گفت : روحانی از مردم عذرخواهی کند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه دراین بیانیه که به امضای “احمد جنتی” رئیس مجلس خبرگان رهبری رسیده ، نوشته شده: لازم است رئیس جمهور محترم، صادقانه و با صراحت، نسبت به خسارتهای وارده در برجام که بخاطر عدم رعایت خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اخذ تضمین های لازم از ۱+۵ و نیز عدم رعایت اقدام متناظر و گام به گام، پدید آمد؛ از مردم عزیر ایران عذر خواهی کند .

این بیانیه در فرازی دیگر ،خواستار تضمین های جدی و محکمی برای ماندن در توافق مذکور شده و می گوید: :در شرایط کنونی هم به نظر می رسد اختلاف ظاهری آمریکا و سه کشور اروپایی در واقع، نوعی تقسیم کار بین آنان است و بر همین اساس در ادامه مذاکرات با آنان لازم است در اسرع وقت و ضمن جلوگیری از اتلاف فرصت توسط دشمن، تضمین های جدی و محکمی برای ماندن در توافق اخذ شود.

به گفته این بیانیه در غیر این صورت، خروج از برجام، تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی خواهد بود.

این بیانیه همچنین سعی کرده نقشعلی خامنه ای در مذاکرات را توجیه کند ونوشته :

دستگاه دیپلماسی کشور اگر چه در چند سال گذشته، تمام تلاش خود را برای انجام توافق موسوم به برجام به کار بست؛ لکن در مواردی خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری در این توافق رعایت نگردید. به گفته این بیانیه دستگاه دیپلماسی دولت روحانی تضمین لازم از طرف مقابل نگرفته از این رو زمینه را برای خروج آمریکا از برجام فراهم نمود.

بیانیه حمایتی مجلس خبرگان از رهبر وهمچنین نادیده گرفتن نقش واحاطه کامل علی خامنه ای بر مذاکرات هسته ای در حالیست که پیشتر ، منابع آگاه وهمچنین شخصیت های نظام فاش ساخته بودند که علی خامنه ای بر روند کامل مذاکرات هسته ای احاطه داشته ووی حامی آن مذاکرات بوده است .

 

 

دکمه بازگشت به بالا