اخبارایران

ادامه سناریوی دستگاه های امنیتی با اعلام حکم اعدام متهمان حمله به مجلس

مقامات ایرانی مدعی دادگاهی شدن متهمان حمله به مجلس ایران هستند ومی گویند آن ها به اعدام محکوم شده‌اند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، این ادعا در حالیست که منتقدان  نظام معتقد هستند :حمله به مجلس ایران ،سناریویی بوده که دستگاه های امنیتی وسپاه پاسداران  آن را طراحی کرده  که درآن  ماجرا، افرادی قربانی سناریوی مذکور می شوند . به گفته آن ها ، نظام ایران با اجرای این سناریو، تلاش کرده که با حربه مظلوم نمایی ، دخالت هایش را در سوریه توجیه کند وهمچنین به وحشت آفرینی در بین توده ایرانیان پرداخته تا از اقدامات سپاه تجلیل شود .

در همین زمینه، موسی غضنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب تهران مدعی شد متهمان حملات داعش در تهران به اعدام محکوم شدند.

به گفته وی ، حکم صادر شده قابل تجدیدنظرخواهی در دیوانعالی کشور است.

براساس گزارشها از ایران شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران پس از ختم رسیدگی به اتهام این متهمان، حکم اعدام آنها را صادر کرده است.

این احکام کمی بیشتر از دو هفته از آغاز محاکمه این افراد صادر شده است. اولین جلسه محاکمه متمهان (۲۸ آوریل/۸ اردیبهشت) و نزدیک به یک سال پس از حملات مذکور در تهران، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

بنا به اعلام قاضی صلواتی این پرونده ۲۶ متهم دارد، که هشت نفر آنها در دادگاه حضور داشتند.

بنا برادعای رسانه های ایران ، در روز ۱۷ خرداد سال گذشته  حمله همزمان به ساختمان مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی روی داد و در جریان آن ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند. پنج نفر از مهاجمان نیز در انفجار انتحاری یا در پی درگیری با مأموران امنیتی کشته شدند

حدود ۱۰ روز پس از حملات تهران، سپاه پاسداران ادعا کرد که به تلافی، یکی از مراکز داعش در دیرالزور سوریه را «با موفقیت» هدف موشک‌های خود قرار داده است. با این حال برخی منابع اعلام کردند که از مجموع موشک‌های شلیک شده تنها دو موشک به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا