جهان

سفیر آمریکا در آلمان: انتظار داریم متحدان ما ایران را به سر میز مذاکره برگردانند

سفیر جدید آمریکا در کشور آلمان در مصاحبه‌ای ضمن پیش‌بینی اینکه تحریم جدید تهران به «جنگ اقتصادی» آمریکا و اروپا نخواهد انجامید، اظهار داشت که انتظار دارد متحدان آمریکا، ایران را به سر میز مذاکره برگردانند.
دونالد ترامپ، یک روز پس از خروج از برجام بار دیگر نظام تهران را تهدید کرد و گفت که «ایران یا باید مذاکره کند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد».
به گزارش خبرگزاری رویترز، ریچارد گره‌نل، سفیر آمریکا، همچنین گفته است: ایالات متحده «مدارکی دارد» حاکی از اینکه تهران به تعهد خود برای عدم غنی‌سازی اورانیوم پایبند نبوده است.
در همین زمینه پیشتر جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، تأکید کرده بود که برجام در شکل فعلی «نقائص بنیادی» دارد و «راه ایران به سوی بمب اتمی را سد نمی‌کند».
گفتنی است: مصاحبه ریچارد گره‌نل بیشتر بر مسئله تحریم تازه نظام تهران متمرکز است که می‌تواند به ضرر کشورهای اروپایی و به خطر افتادن موقعیت کمپانی‌های اروپایی منتهی شود.
به گفته سفیر جدید آمریکا در آلمان، دولت ترامپ در انتظار پیشنهادهای اروپایی‌ها برای جلوگیری از اثر منفی تحریم ایران بر کمپانی‌های خارجی است.
به‌گزارش رویترز، ریچارد گره‌نل در عین حال بر موضع ترامپ تأکید کرده که اروپا باید همچون آمریکا بار دیگر به تحریم نظام ایران روی بیاورد.
در پی اعلام خبر خروج از برجام، دولت ترامپ به کمپانی‌های اروپایی هشدار داد که حداکثر شش ماه وقت دارند تا به قراردادهای خود با تهران پایان دهند.

دکمه بازگشت به بالا