ایران

معاون استاندار سیستان و بلوچستان از پایان یافتن تمام آب ذخیره سدهای این استان تا شهریورماه خبر داد

باقر کرد، معاون استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: “کل حجم آب ذخیره‌شده در سدهای استان سیستان و بلوچستان، ۲میلیارد مترمکعب است که با توجه به افزایش دمای شهرهای این استان، در ماه‌های پیش‌ رو این میزان آب تا شهریور تمام می‌شود.”
باقر کرد در ادامه افزود: “پس از ۱۸ سال خشکسالی پی‌درپی، در سیستان و بلوچستان و کاهش میزان بارندگی، تمام منابع آب‌های تحت‌الارضی و سطح‌الارضی این استان رو به کاهش است.”
در همین حال اتابک جعفری، مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین با تاکید بر مشکل کم آبی در این استان گفت که بارندگی در این استان نسبت به میانگین نرمال در بلندمدت ۷۸ درصد کاهش یافته است.
گفتنی است: کاهش میزان بازندگی در ایران، استان‌های مختلف را با بحران آب مواجه کرد است.
علی عرب‌پور، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز با تشریح آخرین وضعیت حجم آب موجود در سدهای کرمان تصریح کرد: “امسال میزان بارندگی در این استان ۶۹ درصد کاهش یافته است.” شایان ذکر است: علاوه بر کاهش میزان بارندگی، سوء مدیریت و برخوردهای امنیتی با فعالان محیط زیست، بر شدت بحران زیست‌محیطی در ایران افزوده است. چنانکه بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیستی در ایران می‌گذرد.
برخی گزارشها از ایران حاکی است که گروهی از فعالان محیط زیستی بازداشت شده پس از ۴۰ روز با خانواده‌هایشان ملاقات داشته‌اند.
براساس این گزارش در این ملاقات فقط اجازه احوال پرسی داده شده و بازداشت شدگان و خانواده‌ها نباید درباره هیچ موضوع دیگری صحبت می‌کردند.
سخنگوی قوه قضاییه و دادستان تهران پیشتر، این فعالان محیط زیستیِ بازداشت‌شده را «جاسوسی» عنوان کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا