اخبارایران

اذعان ظریف به لابیگیری با اعضای حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تصریحاتی، تلویحا اذعان می کند که در آمریکا مشغول لابیگیری با اعضای حزب جمهوریخواه و دمکرات بوده است .
اوگفته “در سفر به نیویورک با افراد گوناگون و موثر در حزب جمهوری‌خواه، حزب دموکرات، رسانه و گروه‌های مطالعاتی مذاکره داشته است .
به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، به گفته منتقدان ،این اذعان ظریف نشان دهنده این است که حکومت تهران برخلاف شعارهای معمولش علیه آمریکا ،دیپلماسی فعالی را برای مذاکره با آمریکا ایجاد کرده است . به گفته آن ها ، تهران علاقمند به داشتن روابط با آمریکا ، خصوصا با بدنه لابی های آن کشوراست .
در همین ارتباط ، آقای ظریف با اشاره ملاقات های اخیرش با جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفته است جان کری و دیگر افراد حزب دموکرات در دولت ترامپ تاثیر ندارند اما آمریکا تنها یک دولت مستقر در کاخ سفید نیست، آمریکا مجموعه‌ای از افکار عمومی و گروه‌های لابی و فشار و مطالعاتی است که مجموعه‌ای این عوامل سیاستی را پیش می‌برد”.
ظریف به خبرگزاری خانه ملت گفته “در سفر به نیویورک با افراد گوناگون و موثر در حزب جمهوری‌خواه، حزب دموکرات، رسانه و گروه‌های مطالعاتی مذاکره شد که مجموعه آنها باید به کار گرفته شود. به ادعای وی ، کشورهای دیگر برای انجام چنین ملاقاتی ده‌ها و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه می‌کنند تا هماهنگ و برگزار شود زیرا این گفت‌وگوها و انتقال پیام‌ها تاثیرگذار است”.

دکمه بازگشت به بالا