ایران

مقامات ایران رسما دستور مسدود کردن پیام‌رسان «تلگرام» را صادر کردند

پس از یک ماه تایید و تکذیب و اینکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته بود که دست وزیر ما روی دکمه فیلترینگ نمی رود، در نهایت صبح امروز ۱۱ اردیبهشت تلگرام به صورت رسمی فیلتر شد. بنا به گزارش ها در این باره، دولت ایران رسما دستور مسدود کردن تلگرام را صادر کرد.
دادسرای فرهنگ و رسانه تهران این دستور قضایی را منتشر کرده و از کلیه ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت ایران٬ به ویژه شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت٬ خواسته است که از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت این دستور را اجرا کنند.
پیش از این نیز «شرکت ارتباطات زیرساخت» در ایران خبر داده بود که «دبیر شورای عالی فضای مجازی» و «رئیس مرکز ملی فضای مجازی» به این شرکت اعلام کرده‌اند مجوز مربوط به استقرار سِرورهای شبکه توزیع محتوای پیام‌رسان تلگرام در ایران لغو شده و از همین رو، این شرکت سِرورهای مذکور را از مدار خارج کرده است.
بنابر اطلاعیه «شرکت ارتباطات زیرساخت»، با اجرای این دستور، تبادل داده در تلگرام از این پس «تنها از طریق ارتباطات بین‌الملل کشور» راهیابی می‌شود و «ممکن است کاهش کیفیت استفاده از اين پيام‌رسان را در پی داشته باشد».
گفتنی است اگر چه همزمان با انتشار این خبر کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران از کندی و کیفیت پائین انتقال پیام در شبکه تلگرام اعلام نارضایتی کرده‌اند، اما بسیاری از آنها با اظهار نظر در این باره گفته‌اند با وجود کندی تلگرام، ترجیح می‌دهند به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد نکنند.

دکمه بازگشت به بالا