اخبارایران

حمله نیروی انتظامی ولباس شخص ها به تظاهر کنندگان دروز جهانی کارگر

براساس گزارش ها ، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت (اول ماه مه) هزاران تن از کارگران، بازنشستگان و دیگر اقشار محروم به‌مناسبت روز جهانی کارگر در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی خود ، مقابل مجلس ودیگر مناطق تهران دست به تجمع زدند و راهپیمایی کردند.

در همین حال ،جمعیت انبوهی از کارگران با راهپیمایی به سمت خانه کارگر در مقابل این نهاد در تهران دست به اعتراض زدند و شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر سر دادند.

همزمان ، گروهی از کارگران مقابل مجلس ایران تجمع کردند.

همچنین براساس گزارش های دریافتی،دیگر شهرهای کشور همچون یزد ، اصفهان سقز ، بانه  هفت تپه، مریوان و قزوین نیز  امروز شاهد تجمعات کارگری می باشد .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، در حالیکه معترضین خواستار رسیدگی مسئولان و نمایندگان مجلس به مطالبات قانونی خود هستند، تعدادی از آن ها توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند. بازداشت ها عمدتا در تهران وسقز صورت گرفته است .

همزمان ،اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داد ، امروز ماموران لباس شخصی به تجمع کارگران در سقز حمله کردند. براساس این گزارش تعدادی از کارگران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و گروهی نیز بازداشت شدند.

این اعتراضات در شرایط برگزار می شود که  اداره اطلاعات در سنندج از چند روز پیش،  به منظور جلوگیری از برگزاری تظاهرات روز کارگر شماری از فعالان را احضار و به آنها هشدار دادند که مراسم روز کارگر برگزار نکنند.

سندیکای نقاشان استان البرز، کانون مدافعان حقوق کارگر، انجمن صنفی کارگران برق و فلز کرمانشاه، اتحادیه آزاد کارگران ایران و کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری ایران، پنج تشکلی بودند که برای برگزاری این تجمع فراخوان داده بودند.

آنها پیش از این در بیانیه مشترکی با اشاره به ممنوعیت اعتصاب و ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری نوشته بودند: «شرایطی پدید آمده است که دستمزد چهار برابر زیر خط فقر،‌ در اغلب مراکز تولیدی و صنعتی با ماه‌ها عقب افتادگی و به ضرب و زور اعتراض‌های مداوم کارگران پرداخت می‌شود».

در این بیانیه همچنین از ادامه خصوصی‌سازی یا اختصاصی‌سازی واحدهای تولیدی انتقاد شده و آمده بود که این موضوع به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر شده است.

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا