ایران

سعید مرتضوی در پرونده سازمان تامین اجتماعی تنها به شلاق محکوم شد

سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی که پیش از این در بخش دوم پرونده تخلفات این سازمان در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان، به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به ترتیب به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده بود، از محکومیت ۶۵ ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه، تبرئه شد.
بنا به گزارش ها این حکم اولیه با اعتراض سعید مرتضوی به دادگاه تجدیدنظر ارائه شده بود و پس از بررسی نهایتاً دادگاه محکومیت مرتضوی به تحمل ۷۰ ضربه شلاق بابت تصرف غیرقانونی را تایید کرده اما محکومیت به ۶۵ ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه را نپذیرفته و وی را از این اتهام تبرئه کرده است.
این خبر در حالی منتشر می شود که دادستان پیشین تهران همچنین شکایتی تحت عنوان ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته است که در دادگاه بدوی بابت این اتهام به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفته است..
بنا به گزارش ها مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از شاکیان سعید مرتضوی خبر داده است که حکم ۷۰ ضربه شلاق برای دادستان پیشین تهران در پرونده سازمان تامین اجتماعی و حکم شش ماه زندان به دلیل صدور دستور «ورود غیرمجاز» به خانه یک نماینده مجلس، در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.
بر اساس گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی، سعید مرتضوی در زمان تصدی پست مدیر عاملی این سازمان بن‌ و کارت هدیه‌ در اختیار برخی از مدیران دولت آقای احمدی‌نژاد و نمایندگان مجلس قرار داده که از جمله آنها اختصاص ۵۰ میلیون تومان کارت هدیه به محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، است.

دکمه بازگشت به بالا