ایران

ناتوانی دولت ایران برای کنترل تورم با افزایش قیمت خودروهای داخلی

علی‎رغم تقلای دولت ایران برای کنترل تورم، قیمت خودروهای سایپا تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت‎.
شرکت سایپا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی، با صدور بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود در سراسر ایران، بهای محصولات خود را افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شرکت خودروسازی سایپا که بخشی از آن متعلق به دولت است، قیمت خودروهایش را به طور میانگین از چهار تا ۱۰ میلیون تومان گران کرده است. این افزایش قیمت در شرایطی رخ داده که دولت با پایین نگه داشتن نرخ ارز تلاش می‎کند تورم را کنترل نماید.
به‌گفته‌‌ی کارشناسان از آنجا که بخشی از شرکت سایپا، متعلق به دولت است، افزایش قیمت خودروهای این شرکت، انتقادهای جدی درباره‌ی شعارهای اقتصادی دولت را در پی خواهد داشت.
افزایش قیمت خودروهای داخلی در ایران، در حالی‌ست که واردات خودروهای با کیفیت خارجی، تحت عنوان حمایت از تولید داخلی، با محدودیت‌هایی مواجه است.
از سوی دیگر؛ یکی از عوامل تلفات جانی در جاده‌های ایران، پایین بودن سطح کیفی خودروهای داخلی است؛ و این، در حالی است که مسؤولان حکومتی و وابستگان آنها از خودروهای باکیفیت خارجی برخوردارند.
گفتنی است مبلغ قابل توجهی از فروش خودروها در ایران به بیت علی خامنه ای به عنوان رهبر ایران تعلق می گیرد و این موضوع همواره با انتقادهایی از طرف مردم و اقشار کم درآمد روبرو بوده است.

دکمه بازگشت به بالا