ایران

عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، امام جمعه مشهد را «تلگرام» برگرداند

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، که از مخالفان پیام‌رسان‌های خارجی و بویژه «تلگرام» است به فاصله کوتاهی پس از خروج از این شبکه اجتماعی، ناچار شد که بار دیگر به آن برگردد.
این در حالیست که کانال تلگرامی این روحانی تندروی اصولگرا پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که «در جهت حمایت از پیام‌‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی»، دیگر در تلگرام فعالیتی نخواهد داشت و در پیام‌رسان‌های ایرانی به فعالیت رسانه‌ای می‌پردازد.
امام جمعه مشهد پس از دو روز؛ شنبه هشتم اردیبهشت در کانال تلگرامی خود خبر داد که «به خاطر عدم اقبال مخاطبان به پیام‌رسان‌های داخلی، همزمان در تلگرام نیز فعالیت خود را ادامه می‌دهیم».
در بخش دیگری از این پیام اشاره شده که «ضمن حمایت و فعالیت حداکثری خود در پیام‌رسان‌های داخلی، به ناچار برای رساندن پیام به مخاطبان مجبور به استفاده از ظرفیت تلگرام هستیم».
صفحه توئیتری سایت جماران در اعلام این خبر تیتر زد که «سایت امام جمعه مشهد دوری از تلگرام را تاب نیاورد!»
گفتنی است: به‌رغم تبلیغات گسترده رسانه‌ها و نهادهای حکومتی مبنی بر استفاده‌ی شهروندان ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی، اما این موضوع با استقبال مردم مواجه نشده است.
بی‌اعتمادی به پیام‌رسان‌های داخلی و نگرانی از تجسس نهادهای امنیتی در حریم خصوصی افراد، از مهم‌ترین عوامل عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی عنوان شده است.

دکمه بازگشت به بالا