ایران

کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: برجام بدون حاصل بوده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اعلام کرد: توافق‌نامه برجام تاکنون برای این کشور حاصلی نداشته است.
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره احتمال خروج ترامپ از برجام گفت: برجام بدون حاصل بوده و در حال حاضر نیز شرایط برای جمهوری اسلامی ایران، تفاوتی با برهم زدن برجام از سوی آمریکا ندارد.
وی همچنین تصریح کرد: “سران آمریکا فضا را برای جذب سرمایه‌گذاری احتمالی پس از برجام مبهم می‌کنند. در واقع سرمایه‌گذاری در ایران انجام نمی‌شود”.
نقوی‌حسینی در خصوص درخواست برخی سران اروپایی و آمریکا مبنی بر افزودن مفادی به برجام با تأکید بر اینکه ایران الحاق هیچ بندی به آن را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: “این‌گونه اظهارات از نظر ما مردود است. ما یک بار، فقط درباره برجام مذاکره کردیم. اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند، ما هم از این توافق‌نامه خارج خواهیم شد.
وی افزود: اصولا برجام بدون آمریکا برای ما مفهومی ندارد. آمریکایی‌ها و همه طرف‌های ۱+۵ باید بدانند که اگر هرکدام از آنها و یا آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند، فعالیت هسته‌ای ایران گسترده‌تر از قبل ادامه می‌یابد”.
ادعای سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر بی‌حاصل بودن توافق‌نامه برجام برای ایران، در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر نوشته بود: که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار، نظامِ در حال فروپاشی ایران را نجات داد.

دکمه بازگشت به بالا