ایران

برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمین حملات داعش در سال ۹۶ در تهران

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، نخستین جلسه دادگاه برای محاکمه مظنونین دست داشتن، در حملات گروه تروریستی داعش، به مجلس ایران و مقبره آیت‌الله خمینی، روز شنبه در تهران آغاز شده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری میزان در این جلسه، هشت تن از متهمین حضور دارند.
این حملات، در تهران در روز ۱۷ خرداد سال ۹۶ رخ دادند. در جریان این حملات، دو گروه از اعضای این گروه به شکل همزمان به ساختمان و همچنین مقبره آیت‌الله خمینی حمله کردند.
ساعاتی پس از این عملیات، خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه، مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.
این واقعه ۲۲ کشته برجای گذاشت که ۵ تن از کشته‌شدگان، مهاجمانی بودند که در این حمله دست داشتند.
بعد از این واقعه گزارش‌های ضد و نقیضی از دستگیری مظنونین به عضویت در گروه داعش یا کسانی که در عملیات دست داشته‌اند منتشر شد. برخی گزارش‌ها حاکی بود که بیش از ۴۰ نفر به ظن عضویت در گروه داعش دستگیر شده‌اند.
گفتنی است: نفوذ مهاجمان به ساختمان مجلس، انتقادهای جدی نسبت به عملکرد دستگاه‌های امنیتی و برخی گمانه‌زنی‌ها را در پی داشته است و این، در حالی است که نظام تهران، به عمده‌ی مسایل جاری در ایران، نگاهی امنیتی دارد.
از سوی دیگر، نظام تهران همواره حضور نظامی‌اش در سوریه را با هدف مقابله با داعش برشمرده که این امر، انتقاد جدی برخی تحلیل‌گران، نسبت به نفوذ مهاجمان داعش به عمق استراتژیک مراکز حکومتی همچون ساختمان مجلس را در پی داشته است.

دکمه بازگشت به بالا