ایران

حمله «هکرهای دولت ایران» به حساب‌های فعالان سیاسی – مدنی و دوتابعیتی‌ها

کمپین حقوق بشر در ایران خبری منتشر کرده که نشان می دهد تعدادی از حساب های کاربری بسیاری از چهره‌های ایرانی فعال در حوزه‌های خیریه و آموزشی در خارج از کشور، از جمله دوتابعیتی‌ها و همچنین ده‌ها نفر از فعالان مدنی و سیاسی داخل کشور، مورد حملات هکرهایی از ایران قرار گرفته‌است.
این کمپین، روز شنبه هشتم اردیبهشت، اعلام کرد که طی دو هفته گذشته، هکر‌های ایرانی تلاش کرده اند تا حساب‌های، ای‌میل و شبکه‌های اجتماعی گروهی از چهره‌های شناخته‌ شده ایرانی، و دو ملیتی و افراد فعال در حوزه‌های امور خیریه‌ و آموزشی را در اختیار بگیرند.
در گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، به نام افرادی که حسابهای کاربری شان مورد حمله قرار گفرفته اشاره نشده است.
به گفته این کمپین، برخی از افرادی که مورد حملات هکرها قرار گرفته‌اند، با افراد دستگیرشده در ایران ارتباط داشته‌اند یا در حوزه‌های مرتبط با فعالیت آنها، مشغول به فعالیت بوده‌اند.
براساس این گزارش، نام برخی از افرادی که هدف این حملات قرار گرفته‌اند، طی هفته‌های گذشته بارها در رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران «با طرح اتهامات بی‌اساس»، ذکر شده است.
عباس عدالت، استاد دانشگاه امپریال کالج و از فعالان مخالف تحریم و جنگ علیه ایران، جدیدترین فرد دوتابعیتی است که روز ۲۶ فروردین بازداشت شده است.
کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست ایران که اخیرا از کشور شد، در متن استعفای خود خبر داده که هنگام ورود به ایران، بدون حکم قضایی «همه سخت افزارهای شخصی و حساب‌های کاربریش» در شبکه‌های اجتماعی توسط نظام جمهوری اسلامی مورد دستبرد قرار گرفته است.
کمپین حقوق بشر درایران همچنین اعلام کرده که ده‌ها تن از فعالان مدنی و سیاسی داخل کشور نیز هدف حملات هکرها قرار گرفته‌اند.
این کمپین همچنین به نقل از امین ثابتی، کارشناس اینترنت و امنیت دیجیتال گفته است که هکرهای نزدیک به سپاه پاسداران حملات را علیه افراد ایرانی و غیرایرانی در سراسر جهان آغاز کرده‌اند و روش به کار گرفته شده شبیه همان روشی است که از فروردین ۹۶ به بعد استفاده می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا