اخبارایران

پرونده های زیر پوست شهر ..میلیون ها کودک بی شناسنامه وآمار تکان دهنده کودکان خارج از نکاح

 

“فاطمه دانشور” از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم نسبت به افزایش آمار  کودکان بدون شناسنامه هشدار می دهد ومی گوید، این آمار از از چند میلیون هم بیشتر است.

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، این فعال سرشناس اجتماعی می گوید، “کودکانی وجود دارند که نمی‌توان برای آن‌ها شناسنامه تهیه کرد”.  اشاره وی به   علت نوع خاص تولدشان (کودکان خارج از نکاح) است .

خانم “دانشور”همچنین  فاش می سازد، تنها ۶۰۰ کودک خارج از نکاح به او مراجعه کرده اند. وی همچنین می گوید: در قم و مشهد مکان‌های تن فروشی بسیار زیاد است. بر اساس آمارها بیشترین  این عمل به کرج، تهران، مشهد و ورامین اختصاص یافته است.»

این فعال سرشناس اجتماعی از بی تفاوتی مسئولان نيز انتقاد كرده ومى گوید :به شخصه  با دو وزیر درخصوص این کودکان صحبت کرده و مشکلشان رامطرح کردم   اما هر دو بگونه‌ای واکنش نشان دادند و وانمود کردند که تعداد این کودکان کم است و رقم مهمی نیست.»

به گفته وی، زمانی که کودک که  شناسنامه ندارد از بسیاری خدمات اجتماعی مانند آموزش و دیگر خدمات محروم می‌شود. به عنوان مثال کودک مراجعه کننده ۱۴ ساله‌ای بود که تا به این سن نتوانسته بود شناسنامه بگیرد. این دسته از کودکان به علت نداشتن شناسنامه نمی‌توانند در مدرسه ثبت نام کنند و شرافتمندانه‌ترین شغل ممکن هم برایشان دستفروشی است.»

وی در ادامه افزود: «بسیاری از این کودکان خرده فروش مواد مخدر هستند.  مسیری جز بزه برایشان نمی‌ماند و قتل هم یکی از کارهایی است که ممکن است انجام دهند.

او در ادامه با بیان این مطلب که این دسته از کودکان عمدتا حاصل تن فروشی زنان بی خانمان، کارتن خواب و دختران فراری هستند، تشریح کرد: « در قم و مشهد مکان‌های تن فروشی بسیار زیاد است. بر اساس آمارها بیشترین  این عمل به کرج، تهران، مشهد و ورامین اختصاص یافته است.»

گفته های این چهره اجتماعی در حالیست که حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بهمن ماه سال گذشته درباره ارائه آمار از کودکان نا مشروع گفته بود:« آماری در خصوص کودکان نامشروع وجود ندارد و زمانی میتوان گفت تعداد این کودکان افزایش یا کاهش یافته است که عدد پایه برای آن وجود داشته باشد.» حالا اما صحبت از جمعیت میلیونی این افراد در میان است، آماری که اگر واقعیت داشته باشد نشان دهنده این است که فحشا، از مرز هشدار گذشته است.

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا