اخبار

تحقیقات درباره انگیزه عامل حمله مرگبار تورنتو همچنان ادامه دارد‎

مهاجم ۲۵ ساله که با خودروی خود عابران را در شهر تورنتو، کانادا، زیر گرفت، با ۱۰ فقره اتهام قتل، روبه‌رو شده‌است. مقام‌های کانادایی گفته‌اند این حمله «تهدید علیه امنیت ملی محسوب نمی‌شود». تحقیقات در مورد انگیزه عامل حمله، دلیل یا دلایل رخداد ادامه دارد.
آلک میناسیان، روز سوم اردیبهشت ماه با خودروی ون خود در خیابان پررفت‌وآمد «یانگ» به عابران حمله کرد و طی این حمله ۱۰ نفر را کشت و ۱۵ نفر را زخمی کرد. پلیس کانادا او را اندکی پس از این حمله بازداشت کرد.
با وجود این‌که مهاجم فورا بازداشت و هویت او نیز مشخص شده، اما پلیس و نیروهای امنیتی کانادا، هنوز جزئیات دیگری از دلیل یا دلایل احتمالی، به‌طور رسمی، اعلام نکرده‌اند.
بر پایه آن‌چه شاهدان در محل گفته‌اند، به‌نظر می‌رسد میناسیان عمدا به عابران پیاده حمله کرده‌است. روز سه‌شنبه، گراهام گیبسون، کاراگاه پلیس کانادا به خبرنگاران گفت به‌نظر می‌رسد فرد مهاجم، تنها دقایقی پیش از آن‌که عابران را زیر بگیرد، یک پیام رمزی در فیس‌بوک گذاشته‌است.
مهاجم تورنتو کمی پیش از حمله با خودرو به عابران در یک پست در حساب فیسبوک خود قاتلی به نام “الیوت راجر” را ستایش کرده بود. راجر دانش‌آموزی بود که در سال ۲۰۱۴ با تیراندازی و ضربات چاقو ۶ نفر را در نزدیکی دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانتاباربارا کشت. الیوت راجر ۲۲ ساله پیش از این اقدام تروریستی با استفاده از اصطلاح “اینسل”، مخفف “تجرد ناخواسته” در شبکه‌های اجتماعی به زنان به خاطر پس‌زدن او در روابط احساسی توهین کرده بود.
شبکه سی‌بی‌سی کانادا به نقل از پلیس این کشور اعلام کرده تحقیقات احتمالا زمان‌بر خواهد بود؛ نیروهای امنیتی در عین حال از شهروندان خواسته‌اند هرگونه اطلاعاتی که ممکن است به پیدا کردن دلیل یا دلایل این حمله و نیز هویت جان‌باختگان کمک کند، را در اختیار آن‌ها بگذارند.
گفتنی است این حمله در روزی رخ داد که تورنتو میزبان گروه ۷ کشور صنعتی و بلندپایه‌ترین مقامات امنیتی این گروه بود.

دکمه بازگشت به بالا